Thomas Bo Sørensen Skrevet January 31, 2014 Rapporter Share Skrevet January 31, 2014 Jeg kan ikke komme i kontakt med controller men kan godt se den i firmware. Jeg har slukket for strømstyrring til USB og jeg anvender viewer 1.32. mit com kabel er lige igennem.Controller visual 120 B 1202windows firmware 0.0.5.03.0.0.5.0. country independentagent independent27-11-2000 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Bo Besvaret January 31, 2014 Rapporter Share Besvaret January 31, 2014 Hej ThomasHar du husket at nedlukke FW loader inden du åbner via Visual 1.32?Du burde uden problem kunne hente projekt hvis comporten er frigivet. Du kan dog ikke sende projekt tilbage før du opdaterer FW til 0.1.5.0 (husk backup af dit projekt inden dette da ny FW sletter projekt!)Anders Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Bo Sørensen Besvaret January 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 31, 2014 Hej AndersJa FW skal lukkes ned så com porten også lukkes ned ca 10 sek, så vist jeg ved, inden visual åbnes.Jeg skal bare have hentet projektet så jeg kan programmere en ny controller. Dette er ret vigtigt da der absolut intet dokumentation er:-SJep er også bekendt med at projektet slettes ved FW update.Jeg forstår heller ikke hvorfor menu punktet "hent projekt" under fanen "controller" ikke bliver aktivt. Kan ikke komme på andre til jeg skal huske for at kunne få forbindelse med visual.Tak for dine input. Gilbert 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret February 1, 2014 Rapporter Share Besvaret February 1, 2014 Nu er det virkelig længe siden jeg har rodet med opsætning af en visual 1 controller, men hvis det er en USB -> RS232 du bruger, mener jeg at kunne huske, at man i enhedshåndtering i windows skal omdøbe den com port som USB -> RS232 adapteren bliver tildelt, da den sikkert har et meget højere nummer, end du kan vælge under opsætning i Visual softwaren. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Bo Sørensen Besvaret February 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2014 Mange tak for jeres input. Ja com-porten skal have et tal mellem 1-4, ellers går det ikke. Jeg fandt selv fejlen, jeg havde lavede den dumme fejl at jeg havde glemt at skifte com-port nummer i visual. Så nu har jeg fået hul igennem. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts