Thomas H. Kristensen Besvaret July 26, 2013 Rapporter Share Besvaret July 26, 2013 ahh så fik jeg lige kigget lidt på koden som krævede lidt trial and error, men nu virker den med output on/off med værdier 1/0Følgende er også indsat i den vedhæftet php fil.[attachment=1848]ny_scenefil.php.txt[/attachment] if(stristr($between1[0],'off')) { echo (int)"0"; } else { if(stristr($between1[0],'on')) { echo (int)"1"; } else { echo (float)$between1[0]; } } Fedt nok, fandt det jeg havde brug lige her. Syntes godt nok jeg kan huske noget med, at man trække rå data ud af controlleren uden et Scene... Men hvad ved jeg - det her virker PS. Hvis man kører en Ubuntu 12.04 med PHP 5.3.10, og php5-curl skal man yderligere indsætte denne option for at det virker:curl_setopt($ch, CURLOPT_SSLVERSION, 1);/Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Dolmer Besvaret October 28, 2013 Rapporter Share Besvaret October 28, 2013 Hej. Jeg kan ikke programmere php, men kan programmere så meget anden. Men jeg har downloaded eksemplet her fra tråden. og kopieret siden ind på min Synology DS1512+ (DSM 4.3) og rettet i filen til min IHC Controller (software version 2.7.166). Jeg har lavet en enkelt scene med et enkelt element som jeg så regnede med at kunne læse... Men når jeg kalder php siden fra min computer på min synology website retunere den ingen data… Skal jeg installere noget bestem for at kunne bruge curl på min synology? Eller er der nogen der har nogen ideer til hvad jeg gør galt…... Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gilbert Besvaret October 28, 2013 Rapporter Share Besvaret October 28, 2013 Hej Henrik, tror du skal php-curl extension http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=34&t=60675,d.bGE Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret October 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 29, 2013 Min udlæsning er stoppet med at virke efter jeg opgraderede min synology, og har kunnet læse flere steder på synologys forum, at det er et kendt problem. Jeg har dog ikke haft tid til at kigge på det siden. Finder du "guldkornet" er du velkommen til at dele.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Dolmer Besvaret October 30, 2013 Rapporter Share Besvaret October 30, 2013 Hej Gilbert.. Jeg syntes ikke dit link peger på noget der handler om curl. Og Martin……….. rigtigt kedeligt at høre!!! Håber snart du får tid, jeg tror ikke jeg er manden for atfinde guldkornet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gilbert Besvaret October 30, 2013 Rapporter Share Besvaret October 30, 2013 http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=34&t=6067 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Jacobsen Besvaret January 4, 2014 Rapporter Share Besvaret January 4, 2014 Vil bare tilføje, jeg fik (også) dette til at virke i går på min QNAP NAS boks, bøvlede lidt, men ved at indsætte linien fra indlæg 26, så spiller det. Tak for at i deler jeres kode Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Jacobsen Besvaret January 6, 2014 Rapporter Share Besvaret January 6, 2014 Nogen der ved hvorfor det virker *PERFEKT* når jeg kører det fra en browser, men når jeg kører php scriptet i en Shell, virker det ikke. Får "Empty reply from server" Har siddet og fedtet lidt med curl i Shell, tror måske problemet er certifikat relateret... kører jeg: curl -v -k https://192.168.1.3 får jeg SSL protocol error kører jeg den samme med -sslv3 så virker det. Sætter jeg så CURLOPT_SSLVERSION til 3 i php script, virker det stadig ikke.... Så er lidt på bar bund og er på ingen møde programør/curl eller php Expert Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1354922243 Besvaret January 27, 2014 Rapporter Share Besvaret January 27, 2014 Nogen der ved hvorfor det virker *PERFEKT* når jeg kører det fra en browser, men når jeg kører php scriptet i en Shell, virker det ikke. Får "Empty reply from server" Har siddet og fedtet lidt med curl i Shell, tror måske problemet er certifikat relateret... kører jeg: curl -v -k https://192.168.1.3 får jeg SSL protocol error kører jeg den samme med -sslv3 så virker det. Sætter jeg så CURLOPT_SSLVERSION til 3 i php script, virker det stadig ikke.... Så er lidt på bar bund og er på ingen møde programør/curl eller php Expert Hej Hvilken box afvikler du det på? Jeg har en Synology NAS og jeg havde også problemer med at det virkede fra en browser, men ikke fra en shell. det viste sig at det er to forskellige versioner af PHP der blev afviklet på min NAS alt efter om jeg kørte det fra en broser (Apache) eller en shell. Jeg fandt stien til den PHP der bliver brugt i Apache og hvis jeg anvender denne PHP version i shellen, så virker det også her Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Jacobsen Besvaret January 30, 2014 Rapporter Share Besvaret January 30, 2014 Det er en QNAP. Det kan meget vel være problemet. Men har dog fundet en fungerende løsningen jeg kan bruge, hvor jeg afvikler scriptet med wget via cron... er dog ikke den store Linux nørd Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Hauser Besvaret March 8, 2014 Rapporter Share Besvaret March 8, 2014 Hejsa - Jeg har prøvet ovenstående PHP scripts, men ingen af dem giver mig noget feedback (andet end ingen data). Jeg har lavet et par webscenarier... Nogen ideer, tips og tricks? Jeg kører scriptet fra min Synology NAS. P.S. Findes der lignende PHP scripts, der også kan 'styre' min IHC? Mvh. Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Hauser Besvaret March 8, 2014 Rapporter Share Besvaret March 8, 2014 Hejsa - Jeg har prøvet ovenstående PHP scripts, men ingen af dem giver mig noget feedback (andet end ingen data). Jeg har lavet et par webscenarier... Nogen ideer, tips og tricks? Jeg kører scriptet fra min Synology NAS. P.S. Findes der lignende PHP scripts, der også kan 'styre' min IHC? Mvh. Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret March 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 8, 2014 Jeg fik problemer med scriptet efter en opgradering af Synology boxen, men har desværre ikke haft tid til at kigge på det endnu. Så jeg får også bare no data. vedr. styring så er der andre forsøg på at styre med PHP, kig i forummet. Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 22, 2014 Rapporter Share Besvaret April 22, 2014 Det nye kode jeg har lavet herinde: http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4229-ihc-monitor-system-i-php/?p=28540 kan også logge værdiskift/ændringer til disk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
jkl Besvaret November 17, 2015 Rapporter Share Besvaret November 17, 2015 Hej fokens Ved godt tråden er gammel, men er der nogen der har haft succes med at interface med en Synology NAS, gemme data og plotte grafer? René Krogh 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 21, 2015 Rapporter Share Besvaret November 21, 2015 Hej fokensVed godt tråden er gammel, men er der nogen der har haft succes med at interface med en Synology NAS, gemme data og plotte grafer?Jeg ved at der er folk der har haft held med at få ihc captain til at virke på nas men det kræver en del hiv og sving. Det nemmeste er nok stadig en rasberry pi der gemmer data til nas eller sky. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts