Martin Abildgaard Skrevet December 5, 2010 Rapporter Share Skrevet December 5, 2010 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Til orinetering, hvis man begynder at rode med CURL:http://www.ihc-user.dk/forum/ihc-visual-20/12068-primitiv-integration-pc-g-ihc-visual-2#12089 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret December 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Tak Lars, den var forresten god inspiration da jeg rodede med PHP og curl.Der er også denne tråd: http://www.ihc-user.dk/forum/teknik/12709-kommunikation-mod-websceneview-losning-i-phpNu skal jeg bare have lavet det så den hver time udlæser sidste times elforbrug og indsætter det i en database, så jeg kan lave grafer og meget mere!! knchristensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Ja jeg har også prøvet¨på at lave noget lign. Er dog hoppet på en anden vogn der hedder "Arduino" til opsampling af div. data. (temperatur og S0 pulser) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Det er måske lidt "off tipic" men jeg vil da gerne "prale" lidt Eksempel på data opsamlet af min Arduino, overført via http post til SQL server vha php, og vist vha noget flash haløj:Seneste time:http://87.58.116.68:8080/sensor1.htmlSeneste 24 timer:http://87.58.116.68:8080/sensor1-24.htmlpt 9 sensorer i drift. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret December 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Nu startede det hele med Bullerjas php projekt, der brugte nogen PECL extensions, som min Synology NAS server bare overhovedet ikke kunne lide at lege med.:evil: Men Curl er en standard funktion i PHP, så det var jo bare at komme igang...Synes ikke jeg har set noget om Arduino tidligere.. nogen links? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Ja det er da også pokers at alle de hardwareproducneter ikke kan blive enige om at anvende samme de teknologier.Jeg overvejede også flere muligheder,bla. www.liab.dk men efter at have læst disse artikler: http://www.altomdata.dk/arduino_programmering_af_hjemmeelektronik_del_1http://www.altomdata.dk/arduino_programmering_af_hjemmeelektronik_del_2http://www.altomdata.dk/arduino_programmering_af_hjemmeelektronik_del_3endte det med Arduino da den er simpel, globalt anvendt/anerkendt og meget billig (under. kr. 200,-).http://www.let-elektronik.dk/Og der er nærmes uanede muligheder for at interface med den.Nå men en Google søgning på Arduino giver 2.7 millioner hits så der er lidt at gå igang med Et godt sted at starte er:www.arduino.cchttp://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?board=scandinavia Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
FWH Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Det ser sgu kanon ud Lars !!!! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Tak Ja det har nu ikke meget med IHC at gøre, men jeg tror nu de fleste af os herinde er lidt teknik nørder, som syntes det er interessant.Nu mangler jeg bare at få præsenteret de aktuelle/live data ovenpå min tegning de rigtige steder, istedet for denne tabelform:http://87.58.116.68:8080/varme.php Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret December 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Man kan altid få dimser nok... Jeg har ikke behov for flere tekniske dimser, der skal køre... Mit elforbrug er rigeligt over normen... Jeg har IHC og en Webserver(her en Synology NAS) og det bør være nok... :silly: så nu er det bare igang med at få genereret nogen data, som er brugbare, og så få dem hentet ud... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret December 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Her eksempel på data udlæst fra IHC. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
FWH Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Hvordan og til hvad har du udlæst dette ?Jeg mangler idéer :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret December 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
dkworm Besvaret January 14, 2012 Rapporter Share Besvaret January 14, 2012 Hejsa og bump til en 1 år gammel tråd :)Så blev det min tur til at starte med at forsøge at trække data ud af IHC'en, og jeg har været super glad for det arbejde som allerede er blevet udført :)Jeg har dog tilladt mig at forbedre det allerede udviklede script en lille smule.Så hvis der er nogle der bruger den oprindelige kode, kunne det måske være værd at overveje at prøve denne opdatering, følgende ting er forbedret:- Udlæsnings hastigheden er kraftigt forbedret, iom. at der ikke spørges enkeltvis efter hver elementid's egen Details.ijp webside. Men derimod behandles Textplan.ijp's xml out hvori alle data er tilgængelige (dette forventer jeg belaster IHC controlleren væsentligt mindre).- Det er nu IKKE nødvendigt at hardcode et ARRAY, med hvilke elements der skal udlæses, klares automatisk via tjek af antal elements i XML output fil.- og til sidst er hele data output'et blevet formateret til JSON output som gør det nemt at videre behandle data'en.Derved er der nu kun et sted man skal oprette sin "primary key" for data'erne, og det er på navnet i Webscenen, således er det nemt at tilføje og fjerne elements i webscenen, uden at skulle opdatere sit "ihc->php" output script.Jeg håber der er nogen der kan bruge forbedringerne, eller komme med yderligere forbedrings forslag./Wormihc.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Agdestein Besvaret February 14, 2012 Rapporter Share Besvaret February 14, 2012 Det ser super fedt ud.Er det ikke muligt at få status på en udgang som 0/1:Hvis en udgang er tændt så er value=1Hvis en indgang er slukket så er value=0 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
dkworm Besvaret February 15, 2012 Rapporter Share Besvaret February 15, 2012 Jo det kan gode lade sig, det vil blot kræve en yderligere IF/ELSE tjek.Jeg er bare ikke selv kommet rigtigt meget videre siden jeg lavede dette, så jeg har ikke fået begyndt at proppe dataen i databaser endnu. Til at starte med bliver det bare til en mysql men på sigt skal det over i RRD filer når jeg finder ud af at få installeret RRD på min NAS.Jeg har lige forsøgt at rette i ny_scenefil.php, dette er ikke testet, så du må lige prøve dig frem.Hvis du erstatter linie 85 med nedenstående "tror" jeg måske det virker, php er ikke mit stækeste... // Denne if er for at rette output fra at være on/off til at være 1/0 if($between1[0] = 'on') { echo '1'; } if($between1[0] = 'off') { echo '0'; } if ($between1[0] <> 'on' and $between1[0] <> 'off') { echo $between1[0]; } Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcbob Besvaret February 15, 2012 Rapporter Share Besvaret February 15, 2012 Jo det kan gode lade sig' date=' det vil blot kræve en yderligere IF/ELSE tjek.Jeg er bare ikke selv kommet rigtigt meget videre siden jeg lavede dette, så jeg har ikke fået begyndt at proppe dataen i databaser endnu. Til at starte med bliver det bare til en mysql men på sigt skal det over i RRD filer når jeg finder ud af at få installeret RRD på min NAS.Jeg har lige forsøgt at rette i ny_scenefil.php, dette er ikke testet, så du må lige prøve dig frem.Hvis du erstatter linie 85 med nedenstående "tror" jeg måske det virker, php er ikke mit stækeste... // Denne if er for at rette output fra at være on/off til at være 1/0 if($between1[0'] = 'on') { echo '1'; } if($between1[0] = 'off') { echo '0'; } if ($between1[0] <> 'on' and $between1[0] <> 'off') { echo $between1[0]; }Bruger ikke dit script.Men kan da hurtigt se, at den er gal med syntaxen :)Prøv dette istedet:if($between1[0] == 'on'){ echo '1';}if($between1[0] == 'off'){ echo '0';}if ($between1[0] != 'on' && $between1[0] != 'off'){ echo $between1[0];} Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
dkworm Besvaret February 15, 2012 Rapporter Share Besvaret February 15, 2012 Super, tak for rettelsen.Som jeg også sagde er php ikke mit stærkeste, så jeg havde været nødt til at lave "trial & error" og dette har jeg ikke adgang til lige nu:) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
dkworm Besvaret February 15, 2012 Rapporter Share Besvaret February 15, 2012 ahh så fik jeg lige kigget lidt på koden som krævede lidt trial and error, men nu virker den med output on/off med værdier 1/0Følgende er også indsat i den vedhæftet php fil.Lys_sommerhus.zip Rasmus Agdestein 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Agdestein Besvaret February 19, 2012 Rapporter Share Besvaret February 19, 2012 Sejt nok. Det vil jeg få prøvet af Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Henriksen Besvaret February 20, 2012 Rapporter Share Besvaret February 20, 2012 Hej er ikke den store php nørd. Er der nogen der kan fortælle hvorfor den skriver :Warning: tempnam(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 500 is not allowed to access /tmp owned by uid 0 in /home/virtual/henriksen.in/public_html/ihc/ny_scenefil.php on line 16 Warning: curl_setopt(): open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/home/virtual/henriksen.in:/home/virtual/_tmp/henriksen.in) in /home/virtual/henriksen.in/public_html/ihc/ny_scenefil.php on line 21 Warning: curl_setopt(): open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/home/virtual/henriksen.in:/home/virtual/_tmp/henriksen.in) in /home/virtual/henriksen.in/public_html/ihc/ny_scenefil.php on line 22 Warning: curl_setopt(): open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/home/virtual/henriksen.in:/home/virtual/_tmp/henriksen.in) in /home/virtual/henriksen.in/public_html/ihc/ny_scenefil.php on line 35 Warning: curl_setopt(): open_basedir restriction in effect. File() is not within the allowed path(s): (/home/virtual/henriksen.in:/home/virtual/_tmp/henriksen.in) in /home/virtual/henriksen.in/public_html/ihc/ny_scenefil.php on line 36 {"Sceneid":1,"values":[]}lige meget hvilken en af de php versioner jeg lægger op på mit webhotel?mvh Allan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Henriksen Besvaret February 20, 2012 Rapporter Share Besvaret February 20, 2012 Dobbelt post Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Agdestein Besvaret February 22, 2012 Rapporter Share Besvaret February 22, 2012 Tror PHP Safe mode er aktiveret på dit webhotel. Måske du selv kan slå det fra i deres bruger panel, hvis de har et sådan. Ellers prøv at skriv til dem og hør Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret April 27, 2013 Rapporter Share Besvaret April 27, 2013 [attachment=1319]ihc-til-php.zip[/attachment]Så skulle der være dokumentationNu er jeg gået i gang med Martins ihc-til-php, og forsøger at følge readme filen, men er gået i stå, på grund af for lidt kendskab til de beskrevne teknologierHåber der er nogen der kan guide migDer står:- Opret et websceneview med visning af de/den værdi/værdier som du ønsker at udlæse. Check!- Log ind på webscene view og noter hvilket sceneid dit oprettede scene har. Noter desuden hvilke id, de forskellige værdier har. Check! - Opret database og tabel i MySQL. Se database dump eksempel: elmaaler.sqlHar installeret WampServer, men har ingen ide om hvordan jeg udfører dette punkt - Kopier phpfiler til webserver, behold filstruktur. Som jeg har læst mig frem til skal de kopieres til www mappen, under WampServer, er det korrekt? - Tilret ihc/sql.phpHvad skal der stå i de login oplysninger?- Tilret ihc/ihcinputvaluesindb.phpHer er det vel kun de første 4 linier der skal tilrettes?- Kald ihc/ihcinputvaluesindb.php i din webbrowser.Ja, så langt er jeg jo ikke kommet endnu Du vil nu se de udlæste værdier på hver sin linie i browseren. Du vil desuden kunne se værdierne i din database. Eksempel på datavisningI IHC-visual opbygges et program der læser antal pulser og for hver 5 minutter sætter et antal pulser på en tæller, som vises på websceneview.sæt din webserver op til at kalde ihc/ihcinputvaluesindb.php for hvert 5 minut.- Kald elmaaleryesterday.php i din browser, og du vil se dit elforbrug pr. time. for dagen i går. Incl. totalforbrug for dagen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret April 28, 2013 Rapporter Share Besvaret April 28, 2013 Database kan oprettes og administreres via phpMyAdmin.Nu kender jeg ikke lige default install på wamp. Men prøv http://DinWebServer/phpMyAdmin/index.php Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts