Noes
Members-
Antal indlæg
17 -
Medlem siden
-
Senest besøgt
Seneste besøgende på profilen
Blokken med seneste besøgende er deaktiveret, og bliver ikke vist til andre
Noes's Achievements
-
Vejledning til brug af HUE avanceret Styring
topic svarede på Noes's Jan Bjerre Aagesen i IHC Captain
Hej Jan og mikkel. Jeg står med præcis samme udfordring. Skal have programmeret trykkene som Jan har beskrevet. Jeg kan ikke få den til at dæmpe ned for lyset ved langt tryk på "sluk" knappen. Jeg skal stadig trykke to gange? Har du et nemt svar på det mikkel? Samtidig har jeg en IHC PIR, som gerne skulle tænde for en HUE, men jeg kan ikke se nogen mulighed for at indtaste udløbstid i HUE modulet? -
Mikkel Skovgaard reacted to et svar på et spørgsmål: Netværks opsætning af Visual 3 controller
-
Tusind tak for hjælpen. - Jeg har nu fået genoprettet funktionaliteten på controlleren. Jeg forsøgte med at holde reset knappen inde i 60 sek. - Det gjorde ikke nogen forskel, udover at jeg var nød til at cutte strømmen til controlleren for at den ville opføre sig ordentligt igen. Herefter forsøgte jeg med den ovennævnte Firmware, hvorefter jeg havde adgang til fanen brugerkonti igen, hvor jeg kunne oprette og tjekke kontoerne. Sidst opdaterede jeg Firmwaren til den nyeste version. Efterfølgende har der ikke været problemer med trådløst login. - Jeg er nu med succes kommet igang med at programmere huset op igennem IHC captain
-
Det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem. Burde det at lave et factory reset?
-
Hej Ejvind. Det er lige netop det har jeg ledt efter.. Jeg forstår ikke helt hvorfor LK ikke lægger en sådan mulighed ind, enten via knap, eller en fil i deres egen downloadsektion ved kontrolleren. Du ved vel ikke lige tilfældigvis hvilken tråd reset filen ligger i?
-
Som du kan se i filmen over, har jeg umiddelbart ikke mulighed for at tilgå "brugerkonti" fanen, i administrator appen. - Tænkte det var pc'en, men den laver præcis samme nummer på den anden pc jeg har forsøgt med.
-
Får stadig denne fejl. Den Nævner dog ikke længere noget med ugyldige certifikater
-
Hej Mikkel. Super starter program du har fået lavet. - Desværre kan jeg ikke bruge det endnu Jeg har nu forsøgt et par forskellige løsninger, samt opgradering af firmwaren. - Det har desværre stadig ikke hjulpet. Jeg har nu taget mig sammen til at lave en lille video, så problemet måske bliver lidt mere øjensynligt. Jeg har kun demonstreret administrator "appen" med det er det samme i alle IHC Apps. Som i kan se, er det ikke muligt at tilgå, "brugere", og historien er den samme med andre pc'er. Ved netværksforbindelse, får jeg teksten, "Certificate is not valid" hver eneste gang, hvorefter jeg bliver udelukket.
-
Jeg har genstartet controlleren tons vis af gange. Men ved adgang med USB er det ikke nødvendigt med password. - Så jeg tror lige jeg skal ind og kigge på "brugere" når jeg kommer hjem. Min pc bøvler bare med at åbne fanen i softwaren.- så skal lige prøve med en anden pc. Ellers skal jeg nok have fat i en reset af firmwaren.
-
Umiddelbart ser det vel fint ud?
-
Efter et nærmere kig på MAC adresserne på routeren, fandt jeg den her. Det ser ud til at være IHC controlleren
-
Hej Mikkel Jeg kan ikke se controlleren på min router, - men har igennem administrator tildelt den netop ændret den til 192.168.87.86. Både den og gateway'en kan pinges uden problemer. Og hvis jeg går ind på 192.168.87.86 i browseren kommer LK - IHC skærmen. Det eneste jeg ikke kan er at få adgang. Iøvrigt har jeg efterhånden prøvet at logge ind så mange gange, at jeg har glemt om jeg skal bruge port 443 eller 80 til at logge ind. - Er der en måde hvorpå jeg kan se mac adressen på controlleren i IHC softwaren?
-
Hej. Jeg har det problem at jeg ikke kan få oprettet forbindelse til min controller via mit lokale netværk. installationen er helt ny, og jeg havde fået indstillet IPén til at virke over nettet. Herefter gik jeg igang med at opsætte mine HUE pærere pr. instruktionen for IHC Captain. Jeg indlæste min program, med ÉN Hue lampe, for at teste at det virkede og da jeg forsøgte at logge ind via captain forsvandt forbindelsen. Jeg har siden prøvet et hav af gange på forskellige måder at få netværksforbindelsen til at virke igen. Dog uden held. Så nu vender jeg til jer kompetente folk her på IHC-user. Jeg har en fornemmelse af at problemet har noget med denne besked at gøre og når jeg trykker Continue modtager jeg denne besked Håber der er nogle som er stødt på problemet før, og som har haft held med at fikse det. MVH. Martin
-
Er vi enige om at Hue så er vejen frem, eller tænker i at det er spild, ift. Prisen?
-
Jeg tænker egentlig at det er med henblik på at kunne benytte telefonen til styring, scenarier, stemmestyring via f.eks. google assistent, dimming, ifttt og evt. Temperaturændring(kelvin). Regnede så med hver gruppe af spots skulle styres af 2 tryk. 1 kort for tænd/sluk og et langt for blænd op/ned Jeg er rimelig tech-savy og regnede med at sætte det hele op igennem IHC captain.
-
Hej Alle Jeg har været igang med en større ombygning og har derigennem fået lavet en IHC installation i huset. Nu er jeg lidt i tvivl om jeg skal/burde købe phillips hue pærer til alle spots og lamper. Er der nogle der kan opremse fordele og ulemper ved at benytte Hue pærer vs. Alm led pærer i en IHC installation, ift. en traditionel installation? Har iøvrigt helt bevidst valgt en IHC installation da jeg syntes det er sjovt at rode med sådan noget teknik. Og hvis det så samtidig kunne være rigtig smart, er det jo bare en fordel