Oscar Therkelsen Skrevet June 3, 2022 Rapporter Share Skrevet June 3, 2022 Hej IHC forum, jeg har overtaget et hus med det her IHC system jeg aner intet om det men har prøvet at sætte mig ind i det. jeg vil rigtig gerne sætte det op til Home Assistant, men før jeg kan gøre det skal jeg bruge brugernavn og kode til systemet men jeg aner slet ikke hvad det er og tidligere ejer kan ikke huske det hvad kan jeg gøre ved det? håber der er nogen der kan hjælpe Hilsen Oscar Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 3, 2022 Rapporter Share Besvaret June 3, 2022 USB kabel i og start administration modulet så behøver du ikke koden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Oscar Therkelsen Besvaret June 5, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 5, 2022 På 3.6.2022 at 23:12 , Mikkel Skovgaard skrev: USB kabel i og start administration modulet så behøver du ikke koden. tak for dit svar Mikkel, men jeg er en kæmpe kegle inde for det her emne så når du siger administration modulet hvad er det så helt præcis? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Janv Besvaret June 5, 2022 Rapporter Share Besvaret June 5, 2022 Hej. Kik i tavlen og find processormodulet (controlleren) og den har et USB stik på fronten - som du burde kunne se direkte uden at fjerne noget. Mvh Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Oscar Therkelsen Besvaret June 5, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 5, 2022 Lige nu, Janv skrev: Hej. Kik i tavlen og find processormodulet (controlleren) og den har et USB stik på fronten - som du burde kunne se direkte uden at fjerne noget. Mvh Jan Tak for svar Jan, men efter jeg har gjort det hvad skal jeg så gøre i home asssistant. Undskyld for besværet forstår bare ikke rigtig det her endnu Hilsen Oscar Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 6, 2022 Rapporter Share Besvaret June 6, 2022 20 timer siden, Oscar Therkelsen skrev: tak for dit svar Mikkel, men jeg er en kæmpe kegle inde for det her emne så når du siger administration modulet hvad er det så helt præcis? Hent mit program IHC starter https://jemi.dk/ihc/starter/ Installere det. Forbind din computer med usb kabel direkte i controller. Der skulle gerne være et USB kabel sammen med controller. Det er den type der oftest bruges til at forbinde printere. Så kan du fra mit program vælge forbindelse via USB i drop down. På den måde kan du starte ihc administration og sætte bruger og adgangskode op som du så kan bruge til hvad nu. Hvis det fortsat driller så skriv Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 6, 2022 Rapporter Share Besvaret June 6, 2022 Og inden du gør dig alt for store forventninger til “bare” at forbinde til HomeAssistant, og vupti så forgår alt på an app på din telefon, så gør dig lige en tjeneste og læs manualen/vejledningen til IHC systemet. Altså gå ind på LK’s hjemmeside: https://www.lk.dk/professionel/produktoversigt/intelligente-systemer/ihc/ læs hvad der er, opret en bruger samt hent og installere IHC control softwaren. Her kommer manualen automatisk med. du kan så også benytte MikkelS program, men den basale viden om systemet er nødvendig, og det eneste sted hvor man kan læse lidt om det, er i ovennævnte vejledninger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts