Frederik Larsen Skrevet May 18, 2009 Rapporter Share Skrevet May 18, 2009 Hej,Jeg har en hovedtavle siddende ved min hoveddør, nu skal jeg lave noget i den anden ende af huset, og overvejer derfor at lave en undertavle med 230 output og input og output moduler. Men hvad er der af regler, må jeg montere en tavle oppe på loftet (uisoleret) bare på en plade og med en standard tavle?Eller kan komponenterne ikke tåle det?MvhFrederik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret May 18, 2009 Rapporter Share Besvaret May 18, 2009 IHC kan klare dettet:Omgivelsestemperatur: - 20 °C til + 50 °C. Luftfugtighed: 10-90% rel. ikke kondenserende. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBIT Besvaret May 21, 2009 Rapporter Share Besvaret May 21, 2009 Hej,God latin på dette område, er at holde sig inde i kernen af boligen eg. normale fugt og temperatur forhold.Har set kedelige løsninger, hvor systemet virker engang imellem.....:-( for at sige det rent ud.Problemet med et feks. uisoleret loft, er at temperatur udsvinget kan være helt vildt på en varm sommerdag OG eletronik har det ikke godt med varme.Omkring fugt, kan dette give overgange, såfremt at der ikke anvendes en korrekt ip klasse af tavle og det er ikke nok med en UG tavle......Man kan sige det på denne måde, ja hvis du sætter dine produkter på et usioleret loft, nedsætter du produkternes levetid.....Bare et hint....:-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frederik Larsen Besvaret May 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 21, 2009 Hej Ibit,Se det var lige præcis det jeg var bange for, du har ret temperaturerne svinger meget om sommeren høje grader, og om vinteren meget lave.Hvor min UG hovedtavle altid på omkring 20-21C sommer og vinter.Jeg ville gøre det for at skulle spare nogle lange kabeltræk (IHC kabel er ikke det billigste) men hvis det går ud over udstyret, så vil jeg hellere trække flere kabler fremfor at stå med noget som på sigt ikke virker.Tak for rådet.Frederik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBIT Besvaret May 21, 2009 Rapporter Share Besvaret May 21, 2009 Et lille hint om hvornår man skal bruge IHC Link og hvornår man kan spare det væk og anvende et billigere SKP kabel1. IHC LINK 10 bør/SKAL altid anvendes til datalinier af følgende årsag:a) såfremt at yderkappen er ført helt op under datalinien på et modul, skal man ikke tage højde for nærføring ved 230V, da selve kappen er testet til 750V og har samme isoklasse som andre 230V ledere. hvis man anvender dette kabel til datalinier, f.eks IRmodtager, er installationen udført korrekt og det er LK´s problem, hvis det ikke virker - ville jo være kedeligt, hvis der kunne påstås at det er fordi at "snoningen" på lederene ikke er de samme som på LK´s eget kabel.....c) IHC LINK overholder en kvadrat på 0.6, der igen hænger sammen med powersuplyen på 72W/3A - hvis du f.eks har brugt Cat 5 på 0,5 kvadrat, skal der faktisk sættes sikringer på 24 V siden, for at det er helt korrekt.......:-)2) IHC LINK kan spares væk ved tryk, hvis man er klar til følgende:a) ændre ALLE farvekoder i sit visualprojektb) være klar over at med 4 sorte i et SKP kabel, er der store fejlmulighederjeg har ALDRIG kunne forstå at IHC LINK skal lægge i det prisleje som det gør, SÅ specielt er det jo ikke.....:-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts