khjollund Skrevet April 29, 2022 Rapporter Share Skrevet April 29, 2022 Jeg vil gerne tilgå min IHC Captain fra internettet, ved at lave port forwarding i min router - det kan jeg fint finde ud af. Men jeg spekulerer på om en hacker så kan misbruge min Raspberry PI ? Bagved IHC Captain, ligger der et OS (debian ?), -og jeg kan se at administrator kontoen PI/Raspberry, hverken er omdøbt eller disabled. Hvad sker der hvis jeg disabler den, eller ændrer password, -vil IHC Captain fortsætte med at fungere (fordi den anvender denne konto ? Venlig hilsen: Kaj. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 29, 2022 Rapporter Share Besvaret April 29, 2022 2 timer siden, khjollund skrev: Jeg vil gerne tilgå min IHC Captain fra internettet, ved at lave port forwarding i min router - det kan jeg fint finde ud af. Men jeg spekulerer på om en hacker så kan misbruge min Raspberry PI ? Bagved IHC Captain, ligger der et OS (debian ?), -og jeg kan se at administrator kontoen PI/Raspberry, hverken er omdøbt eller disabled. Hvad sker der hvis jeg disabler den, eller ændrer password, -vil IHC Captain fortsætte med at fungere (fordi den anvender denne konto ? Venlig hilsen: Kaj. Du kan fint ændre password eller slette pi brugeren. Men som standard er SSH ikke åbnet for den så der er som udgangspunkt ikke nogen sikkerheds risiko der men det er da altid en god idé. I den næste version er password ændret og du kan også sætte password med pi imager. Derudover indeholder næste version også en indbygget måde at du kan få din ihccaptain ud på nettet uden DMZ og fast IP etc. Skriv evt en privat besked hvis du vil teste det nye beta Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hmadsen Besvaret May 4, 2022 Rapporter Share Besvaret May 4, 2022 Vil det også virke hvis man har en udbyder der kører CG-NAT ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret May 4, 2022 Rapporter Share Besvaret May 4, 2022 4 timer siden, hmadsen skrev: Vil det også virke hvis man har en udbyder der kører CG-NAT ? Ja. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 5, 2022 Rapporter Share Besvaret May 5, 2022 14 timer siden, hmadsen skrev: Vil det også virke hvis man har en udbyder der kører CG-NAT ? Ja som Martin har svaret. Det virker med alt. Prøv evt betaen som er ude nu Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts