Asger Fagerberg Skrevet April 4, 2022 Rapporter Share Skrevet April 4, 2022 Hej Jeg kan ikke logge ind i min conrtoller. Hverken via USB kabel eller ipadresse. Min Home Assistant kan godt sankke sammen med IHC, så brugernavn og password er det rigtige. Er der nogen som har et bud på hvad der er galt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret April 4, 2022 Rapporter Share Besvaret April 4, 2022 Brug Mikkel's Java starter eller følg guidelinen i nedenstående tråd for at reenable de forældede krypterings protokoller som Java ikke længere understøtter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Asger Fagerberg Besvaret April 4, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 4, 2022 Hej Lars Tak for hjælpen det virker jeg gjorde de ting her for at få det til at virke. Java 8 update 311: TLSv1, TLSv1.1 skal nu også fjernes fra jdk.tls.disabledAlgorithms= i <JAVA_HOME>/lib/security/java.security. Hvis man ikke fjerne dem der, får man unable to login. Forkert bruger ID/Password: Denne fejl ses ind imellem hvis man køre med en Java 8 update 71 eller nyer, samt Firmware 2.7.199 eller ældre. Workarounden er at disable TLS 1.1 og 1.2 og enable TLS 1.0 i Java. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 4, 2022 Rapporter Share Besvaret April 4, 2022 11 timer siden, Asger Fagerberg skrev: Hej Lars Tak for hjælpen det virker jeg gjorde de ting her for at få det til at virke. Java 8 update 311: TLSv1, TLSv1.1 skal nu også fjernes fra jdk.tls.disabledAlgorithms= i <JAVA_HOME>/lib/security/java.security. Hvis man ikke fjerne dem der, får man unable to login. Forkert bruger ID/Password: Denne fejl ses ind imellem hvis man køre med en Java 8 update 71 eller nyer, samt Firmware 2.7.199 eller ældre. Workarounden er at disable TLS 1.1 og 1.2 og enable TLS 1.0 i Java. Du har nok set det men mit program (https://jemi.dk/ihc/starter/) gør du slet ikke skal rode med alt det. Asger Fagerberg 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts