Brian Vestergaard Skrevet May 14, 2009 Rapporter Share Skrevet May 14, 2009 Nogen der kan hjælpe mig med at få data ud via mit IHC net ?Hvilken port skal jeg tilslutte en udgang fra min router, sådan så der kommer internet/data med i alle rum ?VenligstBrian Vestergaard [img size=800]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC00919.JPGDSC00919.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 14, 2009 Rapporter Share Besvaret May 14, 2009 se denne [file name=IHC_net_basic-ba353250757abb601114fd928bab7660.pdf size=629872]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_net_basic-ba353250757abb601114fd928bab7660.pdf[/file]IHC_net_basic-ba353250757abb601114fd928bab7660.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brian Vestergaard Besvaret May 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 14, 2009 Takker, kan man bruge alm. netværkskabler, eller er det specielt til IHC ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 14, 2009 Rapporter Share Besvaret May 14, 2009 fra switchen til enheden kan du godt bruge alm. patchkabler Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brian Vestergaard Besvaret May 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 14, 2009 Uanset hvilken port jeg bruger, så lukker den ned for al tv, og der kommer ingen internet forbindelse nogen steder, den står blot og blinker blåt :side: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 15, 2009 Rapporter Share Besvaret May 15, 2009 den fejl kender jeg ikke :-(prøv at tag fat i LK, fortæl gerne hvad der var galt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret May 15, 2009 Rapporter Share Besvaret May 15, 2009 Kan det være noget med krydsede patchkabler måske?Bare en strøtanke... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 15, 2009 Rapporter Share Besvaret May 15, 2009 du skal IKKE bruge krydsede patchkabler.. bare alm. patchkabler Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brian Vestergaard Besvaret May 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 15, 2009 thomasbl skrev:du skal IKKE bruge krydsede patchkabler.. bare alm. patchkablerÆh Øh pas... hvilke kabler bruger man normalt mellem router og pc ? for det er den slags kabler jeg prøver at bruge Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 16, 2009 Rapporter Share Besvaret May 16, 2009 man bruger patchkabler, hvis det er krydsede kabler(bruges evt til at forbinde to pc´er direkte) står der "cross over cable" alm patch står det ikke på.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBIT Besvaret May 22, 2009 Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 Hej ThomasLK har efter sigende lavet nogle specielle LAN kabler til forbindelse mellem Switch/router og IHC NET Basis enhedenNoget med at en stel kan komme retur og lave problemer med Switch/router......?Har du hørt/set det.....? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 22, 2009 Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 hmm stel..er det ikke et STP Cat6 kabel.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBIT Besvaret May 22, 2009 Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 Kan man da ikke få Cat 5 STP.....:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret May 22, 2009 Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 jo, men er ikke sikker på at konnektoren er fuld skærmet. den skal være af metal, så stel kommer igennem.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brian Vestergaard Besvaret May 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 Kan nogen give mig farvekoden på disse kabler, altså hvordan de er monteret i Rj45Gerne både som krydset og ikke krydset Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brian Vestergaard Besvaret May 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 Never mind... google var der Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret May 22, 2009 Rapporter Share Besvaret May 22, 2009 Jeg tror ikke at nogen af dem der har svaret her, nogensinde har set en IHC Net Basic installation, og det har jeg heller ikke (Har IHC Net, som er noget anderledes). Så jeg tror at Thomas er den der kommer tættest på: ring til LK. Når de så har løst problemet så skriv løsningen her Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBIT Besvaret May 25, 2009 Rapporter Share Besvaret May 25, 2009 Lk tager jo ikke mod opkald fra private, da det er en kundeservice for deres kunder, som jo er elektrikkere og elinstallatøreret lille hint....Hvis nu at boxen er kodet som "farvekode A" og konnegtoren er kodet som "farvekode B", så smider du faktisk datasignaler ind på de forkerte ledere....."Farvekod altid IHC NET BASIS som B", så er det nemt at huske i begge ender - alt andet kan give sjove krydsningsfejl..Tilbage til spHar den installatør, der har sat anlægget op, ikke testet det med LK´s specielle IHC NET BASIC tester....? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brian Vestergaard Besvaret May 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 25, 2009 Ved det faktisk ikke, har prøvet at få kontakt til opsætter, men dette er ikke lykkedes endnu Men som jeg kan læse maual, så skal der tilsluttes en router wan port pr. rum, dvs. at en router med 4 porte dækker 4 rum... eller har jeg misset noget ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten1354922249 Besvaret May 25, 2009 Rapporter Share Besvaret May 25, 2009 Du skal have en router eller switch med 8 porte for at få alle portene på din IHC-Net Basic til at virke.HilsenMorten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret May 25, 2009 Rapporter Share Besvaret May 25, 2009 IBIT skrev:Lk tager jo ikke mod opkald fra private, da det er en kundeservice for deres kunder, som jo er elektrikkere og elinstallatørerHold kæft hvor er i af til indspiste!!LK svarer på spørgsmål fra alle der ringer ind med spørgsmål, om ALT hvad de hedder LK. De spørger ALDRIG om du er installatør. Så meget skal LK kritiseres for, men ikke at de ikke vil hjælpe privatfolk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBIT Besvaret May 26, 2009 Rapporter Share Besvaret May 26, 2009 Uanset hvordan du vender og drejer det det, så er LK´s Support til den professionelle elektrikker eller installatør og IKKE til privatePå deres site www. lk.dk kan du INGEN steder under private se at du kan ringe til dem for supportmen under professionel står der denne tekst:Hvis du sidder inde med spørgsmål, du ikke kan finde svar på under Spørgsmål og svar, eller du står ude hos en kunde og har brug for et svar med det samme, er du altid velkommen til at ringe til vores Kundeservice på 4420 7200 mandag til torsdag mellem kl. 8-16 og fredag mellem kl. 8 og 15.30.Jeg ved jo ikke om du er elektrikker mm, men der er "masser" af slutkunder, der giver sig i kast medIHC, selvom at det faktisk kun må installeres af en EL installatør, og det kan giveproblemer med elsikkerhedenSæt nu LK´s kundeservice hjælper en privat med at bryde loven eller lave en direkte farlig installationhvem har så ansvaret........?Kunden kan altid sige "jamen jeg ringene til LKS og fik at vide hvordan jeg skulle forbindestærkstrømmen i tavlen, da jeg ikke kunne forstå vejledningen"...........IHC og EL er KUN for fagfolk...Der er en grund til at vores uddannelse tager op til 6 år.....:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret May 26, 2009 Rapporter Share Besvaret May 26, 2009 IBIT skrev:Uanset hvordan du vender og drejer det det, så er LK´s Support til den professionelle elektrikker eller installatør og IKKE til privatePå deres site www. lk.dk kan du INGEN steder under private se at du kan ringe til dem for supportmen under professionel står der denne tekst:Hvis du sidder inde med spørgsmål, du ikke kan finde svar på under Spørgsmål og svar, eller du står ude hos en kunde og har brug for et svar med det samme, er du altid velkommen til at ringe til vores Kundeservice på 4420 7200 mandag til torsdag mellem kl. 8-16 og fredag mellem kl. 8 og 15.30.Jeg ved jo ikke om du er elektrikker mm, men der er "masser" af slutkunder, der giver sig i kast medIHC, selvom at det faktisk kun må installeres af en EL installatør, og det kan giveproblemer med elsikkerhedenSæt nu LK´s kundeservice hjælper en privat med at bryde loven eller lave en direkte farlig installationhvem har så ansvaret........?Kunden kan altid sige "jamen jeg ringene til LKS og fik at vide hvordan jeg skulle forbindestærkstrømmen i tavlen, da jeg ikke kunne forstå vejledningen"...........IHC og EL er KUN for fagfolk...Der er en grund til at vores uddannelse tager op til 6 år.....:-)Når man går ind via LK.dk og vælger privat>kontakt så får man på privatsiden følgende: [img size=331]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Udklip-e0cd149f9d5ab40b7fa2831579c3ec28.JPG Så deres teknisk service er også rettet til private (ifølge dere hjemmeside)Nu drejede den her case sig altså om IHC NET BASIC, og der er der ingen krav til at det skal være en aut. installatør der håndterer det. Der er hverken stærk elller svagstrøm involveret i IHC net BASIC (bortset fra at fordelingsenheden skal tilsluttes en stikkontakt vis den medfølgende strømforsyning, men det skal router osv. jo også) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBIT Besvaret May 26, 2009 Rapporter Share Besvaret May 26, 2009 MCF.....Du har ret.....:-)Det kræver ikke den store installatøruddannelse at lave IHC NET/BASISjeg holder dog fast på at det link du har fundet, er henvendt til den professionelle.Men der sidder jo flere LK folk og kigger med på dette fiorum, så det kunne jovære smart om de gav deres besyv med.......:-)så jeg tilspørger hermed de LK folk, der kigger med....:-)Er LKS for alle og enhver, der har et teknisk spørgsmål og som ønsker hjælp....Så må vi jo se om de kommer ud af busken og giver mig medhold eller jeg fårdet røde kort... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Brian Vestergaard
Nogen der kan hjælpe mig med at få data ud via mit IHC net ?Hvilken port skal jeg tilslutte en udgang fra min router, sådan så der kommer internet/data med i alle rum ?VenligstBrian Vestergaard [img size=800]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC00919.JPG
DSC00919.pdf
Link til kommentar
Del på andre sites
23 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts