ole3009 Skrevet March 26, 2022 Rapporter Share Skrevet March 26, 2022 Jeg har brug for et kort/lang tryk til styring af gardiner. Jeg kan bare ikke finde FB 4.15.a i IHC Visual 3. Programmet er 03.04.54.03 Hvordan downloader man FB 4.15.a? Eller skal man selv lave den? /Ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 26, 2022 Rapporter Share Besvaret March 26, 2022 Du kan installer visual 2 og kopier FB'en over i Visual 3 derfra, men har du checket at du ikke kan bruge persienne styrings FB'erne? Gardin styring lyder for mig lidt af persienne styring. Alternativt kan du også lave FB'en selv. Der er dog en del fald grupper i programering af LK IHC da det er event styret hvilket er væsentlig anderledes at programer end PLC'e som er status styret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ole3009 Besvaret March 26, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 26, 2022 Tak Lars Jeg har fundet den i en anden der havde lavet den og kopieret den. Det er jo til gardinstyring, men egentligt er det til kort/lang tryk på afbryderen så f.eks. kort er til at trække gardinet for og langt tryk er til at trække gardinerne fra., så der kun er et tryk pr. gardin. Men super mange tak for svaret. Fantastisk hjælp fra dem der ved hvad de snakker om. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 27, 2022 Rapporter Share Besvaret March 27, 2022 13 timer siden, ole3009 skrev: men egentligt er det til kort/lang tryk på afbryderen så f.eks. kort er til at trække gardinet for og langt tryk er til at trække gardinerne fra., så der kun er et tryk pr. gardin. Det er noget af det fede ved IHC, der er ikke ÉN "rigtig" måde at gøre det på. Til inspiration så laver jeg det også altid med med ét tryk, hvor et kort tryk skiftevis sender gardinet helt op/ned, og et langt tryk skiftevis kører gardinet op/ned til kunden slipper trykket igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ole3009 Besvaret March 27, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 27, 2022 Hej Henning Ja det er dejligt at det er fleksibelt. Dog mangler en måde ligesom at sætte systemet 14 dage tilbage, så huset kører ligesom det gjorde for 14 dage siden. Altså med at tænde lys, kører gardinerne for og fra osv. så huset ser beboeligt ud mens man er på ferie. Jeg kan kun se at der skal sættes tider på hvornår de forskellige ting skal gøres mens man er på ferie, men det skal jo rettes flere gange om året alt efter hvornår det bliver lyst og mørkt. Har du en metode til det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 27, 2022 Rapporter Share Besvaret March 27, 2022 2 timer siden, ole3009 skrev: Dog mangler en måde ligesom at sætte systemet 14 dage tilbage, så huset kører ligesom det gjorde for 14 dage siden. Altså med at tænde lys, kører gardinerne for og fra osv. så huset ser beboeligt ud mens man er på ferie. Du har helt ret, det er ikke smart at kunden manuelt skal hele huset igennnem for at ændre div. tider i løbet af året, bare for at få lyset til at se naturligt ud. IHC er dejlig åben og fleksibel, så hvis man ønsker en funktionalitet som ikke lige kan laves, så laver man det selv. Min løsningen er adaptiv hjemmesimulering, som er den løsning jeg altid tilbyder mine kunder. Her “husker” programmet hvordan kunden benyttede huset de sidste 7 dage. Dvs. hvornår tændte og slukkede de lyset i hvert enkelt rum, programmet husker også hvornår de gik i seng og stod op. Udvendigt lys og stikkontakter optager jeg ikke, da det normalt vil være indstillet til at følge enten det udvendige lysniveau eller den udvendige temperatur. Gardinerne følger ofte også det udvendige lysniveau, og bliver automatisk kørt ned, uanset om kunden er hjemme eller ej. Når kunden ikke er hjemme, bliver de automatisk kørt op efter det tidspunkt hvor de normalt ville være stået op. Venligst Henning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ole3009 Besvaret March 28, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 28, 2022 Hej Henning Du har jo løst det. Hvordan fikser vi det så jeg får den løsning til at køre i mit system? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 29, 2022 Rapporter Share Besvaret March 29, 2022 17 timer siden, ole3009 skrev: Hvordan fikser vi det så jeg får den løsning til at køre i mit system? Giv mig et kald på 20 62 00 30, så finder vi en god løsning. Venligst Henning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
ole3009
Jeg har brug for et kort/lang tryk til styring af gardiner.
Jeg kan bare ikke finde FB 4.15.a i IHC Visual 3. Programmet er 03.04.54.03
Hvordan downloader man FB 4.15.a? Eller skal man selv lave den?
/Ole
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts