Allan Nissen Skrevet February 3, 2022 Rapporter Share Skrevet February 3, 2022 Ikke et spørgsmål, men vidensdeling (og heller ikke kun relateret til Captain) Jeg har i noget tid døjet med at min Captain mistede forbindelse til min controller. Jeg styrer to HUE pærer samt mit Sonos setup fra min IHC, så WAF kontoen røg hurtigt i minus. Både Captain, Javastarter og IHCstarter samt mine IOS apps havde svært ved at logge ind på controlleren. Jeg oplevede ikke rigtig noget ved Visual, men set i bakspejlet, så har den længe været langsom om at up og downloade programmer. Også firmware opdateringer over LAN har drillet de sidste par gange, hvorfor jeg har opdateret via USB i stedet for. Med kyndig vejledning fra Mikkel, blev følgende gjort 1) Sørg for ingen IP konflikter Reserver både controllerens og Captain's IP adresse i routeren så der ikke er dubletter på nettet (dette blev gjort for et par måneder siden og virkede i første omgang til at løse problemet) 2) Kontrol af kabler og udstyr Lavede en kontinuerlig ping test (ping -t xx.xx.xx.xx) og så at forbindelse var ret ustabil Prøvede med andet kabel Anden port på routeren Satte controllerens lan kabel i en Gbit switch i stedet for direkte i routeren Skiftede IP på controlleren (husk genstart) 3) Prøv WIFI Jeg bor tæt på Proshop så hentede hurtigt en wifi dongle og installerede i stedet for. Det virkede. Ping resultatet var nu 100% stabilt og alle aplikationerne kunne nu forbinde, endog noget hurtigere end hvad jeg har været vant til længe 4) Prøv en 100mbit port i stedet for 1gbit Jeg fandt ud af at ændre port hastighed på den ene port på min router hvor IHC controlleren er koblet til Min router er en ASUS RT-AC68U. Aktiver ssh på routeren. Log på routeren via Putty Giv den følgende kommando "robocfg port X media 100FD" Problemet igen løst Dog nulstiller den hastigheden på den port ved reboot af routeren, så ved hjælp fra google fik jeg lagt et script på en USB dongle og sat i routeren, som så indstiller port hastigheden ved reboot. I sidste ende oplever jeg en bedre respons ved brug af WIFI dongle end ved brug af kabel, og derfor har jeg nu fjernet lan kablet fra controlleren. Håber andre kan bruge lidt af dette. Tak til @Mikkel Skovgaard Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.