Hop til indhold
  • 0

Kan i løse denne ?

PSD
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-forum.Jeg har en Visual 2,0 m. viewer, med en del wireless og faste I/O på.Jeg har en ting jeg gerne vil lave, men som jeg ikke kan komme på en må at løse... Måske kan i...I vores stue har vi 6 senarier, og det fungerer meget fint.MEN....I vores gang har vi en PIR, og når den ser bevægelse vil jeg gerne have den til at tænde med samme niveau som den ene lysdæmper i stuen.Hvordan gør man mon det på en nem måde ??Altså niveauet i stuen overføres også til gangen, men KUN når der er behov for lys i gangen.Derudover:Er der slukket i stuen, skal der tændes med 25% i gangen når der er bevægelse om natten, og 100% om dagen...- den sidste del her, har jeg løst...Ang. den første del, der tænker jeg lidt på at:"sætte nogle mærker eller flag" af en art, eller måske bruge nogle ubrugte udgange (7.1-7.8 eks.) til at huske når et senarie i stuen vælges og hvilket det var.Og så endelig via 6 forskellige "AND"-led og en senarie-blok, at sætte de rigtige senarier når der er behov for dem ved bevægelse i gangen.Men hvad har i af ideer ??Det mest "ærgerlige" er at jeg allerede har solgt min ide til hende den lang-hårede ;), og hun syntes det ville være lækkert...Så jeg må vist bare finde en løsning...:blush:

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej.Tusind tak for svar.Jeg fik løst min opgave, og det spiller fint nu, men det var besværligt, og jeg brugte en del blokke på opgaven der helt sikkert er unødvendigt.Men det er ved at være rigtigt sjovt at udtænke en løsning på et problem, og så få det til at spille... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites