hamburger Skrevet January 26, 2022 Rapporter Share Skrevet January 26, 2022 Hej alle Jeg er helt ny i interessen for IHC og er for nylig begyndt læsning og de spæde spadestik til at forbinde IHC installationen med mit smart-home. Jeg har dog nogle problemer med min forbindelse til IHC Controlleren. Jeg har forsøgt først via Home Assistant på Raspberry PI. Får bare fejl (unable to authenticate on IHC controller). Jeg har forsøgt snart alt mellem himmel og jord, fx angive port mv., ændringer i config-filen men lige lidt hjælper det. Forsøgte mig i stedet med integration med IHC Captain (tænke at det nok var mere smooth), men... heller ikke her kan jeg få forbindelse til controlleren. Det slår mig så: Er der særlige krav til firmware i min IHC Controller? En bestemt version? Min IHC Controller er fra 2007/2008. Vel formentlig en Visual 2, HW 6.1 (820BA202). Den kører firmware 2.6.122 fra 2008. Er det nødvendigt, at jeg opdaterer firmware i controlleren før jeg kan opnå forbindelse via IHC Captain eller HA? Jeg oplever ingen problemer med controlleren, så ville måske nok foretrække at undgå opdatering, men omvendt hvis det er nødvendigt, så gør jeg det. Jeg har flere steder læst lidt divergerende om, at der skulle være mulighed for i IHC Administrator, at tillade tredjeparts applikationer adgang ved afkrydsning under tilladelser i brugeroprettelsen, men den mulighed har jeg ikke i min software. Jeg har dog set flere, som nævner, at det er ligegyldigt. Det kunne være super, hvis der er nogen, som kan be- eller afkræfte om firmware er roden til mit problem med forbindelsen? På forhånd tusind tak for jeres super hjælp! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 26, 2022 Rapporter Share Besvaret January 26, 2022 10 minutter siden, hamburger skrev: Hej alle Jeg er helt ny i interessen for IHC og er for nylig begyndt læsning og de spæde spadestik til at forbinde IHC installationen med mit smart-home. Jeg har dog nogle problemer med min forbindelse til IHC Controlleren. Jeg har forsøgt først via Home Assistant på Raspberry PI. Får bare fejl (unable to authenticate on IHC controller). Jeg har forsøgt snart alt mellem himmel og jord, fx angive port mv., ændringer i config-filen men lige lidt hjælper det. Forsøgte mig i stedet med integration med IHC Captain (tænke at det nok var mere smooth), men... heller ikke her kan jeg få forbindelse til controlleren. Det slår mig så: Er der særlige krav til firmware i min IHC Controller? En bestemt version? Min IHC Controller er fra 2007/2008. Vel formentlig en Visual 2, HW 6.1 (820BA202). Den kører firmware 2.6.122 fra 2008. Er det nødvendigt, at jeg opdaterer firmware i controlleren før jeg kan opnå forbindelse via IHC Captain eller HA? Jeg oplever ingen problemer med controlleren, så ville måske nok foretrække at undgå opdatering, men omvendt hvis det er nødvendigt, så gør jeg det. Jeg har flere steder læst lidt divergerende om, at der skulle være mulighed for i IHC Administrator, at tillade tredjeparts applikationer adgang ved afkrydsning under tilladelser i brugeroprettelsen, men den mulighed har jeg ikke i min software. Jeg har dog set flere, som nævner, at det er ligegyldigt. Det kunne være super, hvis der er nogen, som kan be- eller afkræfte om firmware er roden til mit problem med forbindelsen? På forhånd tusind tak for jeres super hjælp! IHC captain burde virke. Du kan godt få forbindelse med den via IP i din browser eller via IHCstarter? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hamburger Besvaret January 26, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 26, 2022 Jeg har ikke prøvet via IHCStarter, men jeg kan sagtens få forbindelse over netværket via IP direkte i browseren. Ikke noget problem der.. :/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hamburger Besvaret January 26, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 26, 2022 Jeg har lige forsøgt med IHCStarter. Kan fint etablere forbindelse igennem den også. Jeg får følgende fejl: Der opstod en fejl - kunne ikke logge ind på IHC Controlleren(2) (192.168.50.3) Kontroller at brugernavn og adgangskode er korrekt indtastet. Error message: LOGIN FAILED - IHC/SOAP Fault: 0 Jeg har tjekket tusind gange (ca.) at brugernavn og adgangskoder er korrekt. Jeg har forsøgt, at definere port 80 og 443 med : efter IP adressen. Nogen ideer? Kan det være min router, som blokerer for noget? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2022 Rapporter Share Besvaret January 27, 2022 12 timer siden, hamburger skrev: Jeg har lige forsøgt med IHCStarter. Kan fint etablere forbindelse igennem den også. Jeg får følgende fejl: Der opstod en fejl - kunne ikke logge ind på IHC Controlleren(2) (192.168.50.3) Kontroller at brugernavn og adgangskode er korrekt indtastet. Error message: LOGIN FAILED - IHC/SOAP Fault: 0 Jeg har tjekket tusind gange (ca.) at brugernavn og adgangskoder er korrekt. Jeg har forsøgt, at definere port 80 og 443 med : efter IP adressen. Nogen ideer? Kan det være min router, som blokerer for noget? Jeg vil anbefale dig at prøve at opgradere den til nyeste - jeg tror faktisk ikke jeg længere understøtter usikker forbindelse. hamburger 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hamburger Besvaret January 27, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2022 OK. Det vil jeg prøve. Opdatering til firmware 2.7.199 først og dernæst til 2.7.220. Er der nogen risiko med opdatering af firmware? Noget jeg skal være særligt opmærksom på? Jeg har selvfølgelig taget backup af min projektfil og gemt den særskilt, men slettes projektet fra controlleren i forbindelse med opdatering, så jeg må sende projektet til controlleren igen efterfølgende, inden det kører igen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2022 Rapporter Share Besvaret January 27, 2022 26 minutter siden, hamburger skrev: OK. Det vil jeg prøve. Opdatering til firmware 2.7.199 først og dernæst til 2.7.220. Er der nogen risiko med opdatering af firmware? Noget jeg skal være særligt opmærksom på? Jeg har selvfølgelig taget backup af min projektfil og gemt den særskilt, men slettes projektet fra controlleren i forbindelse med opdatering, så jeg må sende projektet til controlleren igen efterfølgende, inden det kører igen? Du kan update hele vejen - der er ingen risiko mig bekendt og den sletter ikke projektet hamburger 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hamburger Besvaret January 27, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2022 Super. Tusind tak. Et enkelt supplerende spørgsmål: Du skriver, at jeg kan update "hele vejen". Mener du til nyere end version 2.7.220? LK oplyser på deres hjemmeside 2.7.220 er nyeste firmware til controlleren ver. 6.1. På 6.2 er nyeste version 2.8.6 (men kun kompatibelt med 6.2, i hvert fald ifølge LK). Eller misforstår jeg dig? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret January 27, 2022 Rapporter Share Besvaret January 27, 2022 Radiomodulet bliver opdateret med 199, så tag den inden du går videre. 220 er der sidste officielle til 6.1. Der er dog mange der har gode erfaringer med at lægge 2.8.6 på en 6.1, det kræver bare at du burger en ændre firmwareloader. Mikkel Skovgaard og hamburger 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
hamburger Besvaret January 27, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2022 Lige en hurtig opdatering her, så tråden også kan være brugbar for andre brugere: Rådet om at opgradere firmware virkede. Jeg opdaterede firmware først til 2.7.199 og dernæst 2.7.220. Jeg har ikke forsøgt yderligere opdatering til 2.8.6. Efter opdatering hoppede den lige få fint på IHC Captain uden nogen form for problemer. Alt spiller. Jeg har ikke forsøgt med HA, men tænker, at det løser problemerne der også. Tusind tak for hjælpen til Henning og Mikkel. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverFOX Besvaret January 24, 2023 Rapporter Share Besvaret January 24, 2023 Hejsa Jeg kæmper med samme problem som Hamburger Hvor kan jeg finde firmware filerne? og i hvilken rækkefølge vil I anbefale opdateringen herfra. Jeg har gemt mit projekt ud af controlleren med IHCstarter :-) - Tusind tak for det :-) Bedste Hilsner og super tak :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 25, 2023 Rapporter Share Besvaret January 25, 2023 7 timer siden, SilverFOX skrev: Hejsa Jeg kæmper med samme problem som Hamburger Hvor kan jeg finde firmware filerne? og i hvilken rækkefølge vil I anbefale opdateringen herfra. Jeg har gemt mit projekt ud af controlleren med IHCstarter :-) - Tusind tak for det :-) Bedste Hilsner og super tak :-) Filerne kan du hente på lk.dk ellers ligger de hvis også herinde. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 26, 2023 Rapporter Share Besvaret January 26, 2023 På 24.1.2023 at 22:59 , SilverFOX skrev: Hejsa Jeg kæmper med samme problem som Hamburger Hvor kan jeg finde firmware filerne? og i hvilken rækkefølge vil I anbefale opdateringen herfra. Jeg har gemt mit projekt ud af controlleren med IHCstarter :-) - Tusind tak for det :-) Bedste Hilsner og super tak :-) Som @Mikkel Skovgaard skriver findes filerne på lk.dk,samt download sektionen her. Med en Visual 2 controller vil jeg anbefale at du kun opgrader til 2.7.199. 2.7.220 gør controlleren ustabil, og indeholder kun nyer certifikater som allerede er udløbet igen, så du får ikke noget ud af de nyer certifikater. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverFOX Besvaret January 27, 2023 Rapporter Share Besvaret January 27, 2023 tak Mikkel og Lars1 - Jeg prøver at opdaterer til 199 her i weekenden :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverFOX Besvaret January 27, 2023 Rapporter Share Besvaret January 27, 2023 Det er denne fil fra LK.dk jeg skal downloade ikke :-) ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 27, 2023 Rapporter Share Besvaret January 27, 2023 Ja. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverFOX Besvaret January 29, 2023 Rapporter Share Besvaret January 29, 2023 Så er der hul igennem, hjalp med opdatering til 2.7.199 :-) Tusind tak for hjælpen :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts