LarsJ Skrevet December 31, 2021 Rapporter Share Skrevet December 31, 2021 Hej Jeg er nybegynder med Home Assistant. Har lavet integration til IHC og det fungerer fint når jeg bare anvender auto_setup: true Ønsker ikke alt med over fra IHC, men når jeg laver en manuel configuration virker det ikke. Har læst alle jeres kloge ord, men kan ikke se, hvad fejlen er. Herunder opsætningen i yaml. Håber en af jer kan hjælpe. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jonas_R Besvaret December 31, 2021 Rapporter Share Besvaret December 31, 2021 Såvidt jeg kan se er det din indetering som er forkert: Skal være sådan her i stedet: #Configuration for IHC ihc: - url: 'ip' username: user password: pass auto_setup: True info: True light: - id: 2639707 name: vaerelse_m1_udgang_2639707 - id: 2640475 name: vaerelse_m2_udgang_2640475 Når du flytter light ud til venstre som du gør, så er det ikke længere inde under IHC configurationen, men starten på at lave en light group. Du kan også se exsempel her i HA: https://www.home-assistant.io/integrations/ihc/#light Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
LarsJ Besvaret January 2, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 2, 2022 Hej Jonas Tak for hjælpen og jeg kom et stykke videre. Når jeg restarter Hass med denne opsætning så kommer der ingen fejl. Men, id systue_m1 vises ikke på "Oversigt", her er kun alle id'er som Home Assistant har hentet fra IHC controller og disse data er inaktive. Sætter jeg "auto_setup: True" så er disse id'er igen aktive. Hvad gør jeg forkert? # IHC configuration ihc: - url: 'http://192.168.0.100' username: Lars password: Klanet9370 auto_setup: false info: true light: - id: 2645595 name: systue_m1_udgang_2645595 note: '' position: '' Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
LarsJ Besvaret January 4, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2022 Problem er løst, virker nu Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts