OleR Skrevet December 17, 2021 Rapporter Share Skrevet December 17, 2021 Nogle som har et godt råd jeg har lige været logget på mit IHC term for første gang og nu er alt konfigurationen væk..... hvordan finder jeg ud hvilke kontakter og udtag jeg har i huset?? er nået desperat Mvh OleR Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 17, 2021 Rapporter Share Besvaret December 17, 2021 Ved ikke om der for den gamle term controller var tilsvarende funktion som de nye controllere har. Nemlig at man kan “monitorere”. Her kan man så på LK hjemmeside henter en program/konfiguration til netop test af ind og udgange, for at identificere dem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
OleR Besvaret December 17, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 17, 2021 Jeg har fundet en løsning så har lys i hytten igen, nu skal det bare fin pudses. men det da et 2 mands job Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 17, 2021 Rapporter Share Besvaret December 17, 2021 Yep en til at trykke og en anden til at følge med på skærmen. Og omvendt en til at aktivere på skærmen, og så en til at tonse rundt i huset og lede efter lys ;-) Men godt du er kommet videre. Det hjælper på julefreden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret December 17, 2021 Rapporter Share Besvaret December 17, 2021 1 time siden, OleR skrev: men det da et 2 mands job Niks - det kræver bare det rigtige værktøj :-)) https://drive.google.com/file/d/192tcypnBHOpL0HLy1aSetW9wDAmsATGe/view?usp=sharing Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 18, 2021 Rapporter Share Besvaret December 18, 2021 Det er rigtig Henning, men det kræver så også man har den rigtige controller, for selv dit værktøj virker jo ikke med den gamle Term controller, eller den første Visual 1 version. Den kræver jo en Visual 2 eller 3 controller med viewer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret December 18, 2021 Rapporter Share Besvaret December 18, 2021 54 minutter siden, Lars Jacobsen skrev: Det er rigtig Henning, men det kræver så også man har den rigtige controller, for selv dit værktøj virker jo ikke med den gamle Term controller, eller den første Visual 1 version. Den kræver jo en Visual 2 eller 3 controller med viewer. Korrekt, værktøjet er også primært tænkt som en kæmpehjælp til elektrikeren der står ude ved kunden som har ventet for længe med at få opgraderet, og nu står med en død controller og ingen dokumentation. Der er det virkeligt op ad bakke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
OleR Besvaret December 20, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2021 Ja det gav mig ligt hjerte banken i fredag's da alt forsvandt..... men det kan være en af jer har et godt råd mere til mit 2 mands job jeg har nogle loft udtag som jeg ikke rigtig kan finde, mistænker lidt en af mine output enheder ikke virker. ved bare ikke hvordan jeg lige kan teste det?? bliver heller ikke klogere når jeg kigger på mit anlæg ude i skabet. syntes heller ikke jeg kan genkende alle de output som nu bliver vis, finder min controller selv output som er i brug? Mvh OleR Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret December 20, 2021 Rapporter Share Besvaret December 20, 2021 33 minutter siden, OleR skrev: men det kan være en af jer har et godt råd mere til mit 2 mands job jeg har nogle loft udtag som jeg ikke rigtig kan finde, mistænker lidt en af mine output enheder ikke virker. ved bare ikke hvordan jeg lige kan teste det?? Hvis dine loft udtag er på alm. 230v så kan du høre relæet klikke, hvis det er én af de 3 dæmper, så skal du i gang med multimeteret. 36 minutter siden, OleR skrev: finder min controller selv output som er i brug? IHC er så smart at du ikke skal bekymre dig om at finde div. in- og output, du skal kun være opmærksom på at bruge de samme adresser i både program og montering. Ellers vil jeg kraftigt anbefale, at du bruger lidt tid på at læse den vejledning der er i Visual programmet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts