Simon Thorsted Skrevet December 8, 2021 Rapporter Share Skrevet December 8, 2021 Hej setup : unraid server HA med supervisor og HACS ihc controler er instaleret via hacs så måske det er denne fil : ihc_auto_setup.yaml ændringerne skal laves i ??? Jeg er ved at gå til over ikke kan finde ud af det her det er mulig det står i en tråd jeg ikke har fundet ,men tro mig jeg har kigget og læst alt om både binary_sensor , switch og kigget en del på www.dingus.dk men selv om jeg har prøvet at add både binary_sensor og switch ,men jeg kan ikke søge trykket ???? jeg må overse en eller simpel ting og jeg har ingen fejl i HA ,jeg vil bare gerne have mine tryk frem ihc outputs og andet er fint kommet ind ,men ingen tryk hvor er de ????? søgning efter bryggers med id 179034 ???? Et udsnit af min configuration.yaml ( indtil jeg har fundet ud af det så bliver det flyttet til egen fil ) binary_sensor: - platform: ihc autosetup: True ids: # type: opening # inverting: True # Bryggers ## Tryk 4 tast 179034: name: bryggers_ved_doer_ud_ov_179034 179290: name: bryggers_ved_doer_ud_oh_179290 179546: name: bryggers_ved_doer_ud_nv_179546 179802: name: bryggers_ved_doer_ud_nh_179802 switch: - platform: ihc autosetup: True ids: # type: opening # inverting: True # Bryggers ## Tryk 4 tast 179034: name: bryggers_ved_doer_ud_ov_179034 179290: name: bryggers_ved_doer_ud_oh_179290 179546: name: bryggers_ved_doer_ud_nv_179546 179802: name: bryggers_ved_doer_ud_nh_179802 Burde der ikke komme en Entiti frem med navn "bryggers_ved_doer_ud_ov_179034" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Christian_Toft Besvaret December 12, 2021 Rapporter Share Besvaret December 12, 2021 Gør autosetup til False istedet, og tast dine sensor og knapper ind manuelt, evt tjek denne her ud: https://kef.dk/2020/01/integration-til-ihc/ ellers tjek denne youtube video ud hvor de forklare hvordan, håber det hjælper dig lidt videre. Husk af genstarte Home Assistent, når du ændre i Config. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jonas_R Besvaret December 31, 2021 Rapporter Share Besvaret December 31, 2021 Hej, Det er ikke nødvendigt at installere IHC via hacs, du skal bare tilføje følgende i den configurations.yaml: ihc: - url: 'http://192.168.1.3' username: YOUR_USERNAME password: YOUR_PASSWORD auto_setup: True info: True switch: - For at tilføje fx et puk relæ manuelt - id: 12345 - id: 12346 light: Tilføje lys manuelt - id: 12345 name: tablelight binary_sensor: - Tilføje binary sensorer, det kan også være en specifik IHC tryk - id: 12345 name: switch_front_door inverting: false note: Magnet contact position: Switch in door type: door Og ellers er der mere info her: https://www.home-assistant.io/integrations/ihc/ Men hvad mener du med tryk? Ønsker du at kunne bruge et IHC vægtryk for at kunne tænde/slukke noget andet eller hvordan? For du kan finde trykket under installation og så holde ctrl nede og køre henover det, så kan du få ID'et på fx venstre øverstre tryk og tilføje det som en binær_Sensor: Det ville så se således ud i den configurations.yaml: ihc: - url: 'http://192.168.1.3' username: YOUR_USERNAME password: YOUR_PASSWORD auto_setup: True info: True binary_sensor: - Tilføje binary sensorer, det kan også være en specifik IHC tryk - id: 64604 name: tryk_test Det vil så give en binær_Sensor i HA, som er tændt sålænge du holder trykket nede og ellers er det slukket når du slipper kontakten. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Simon Thorsted Besvaret January 4, 2022 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 4, 2022 Nå ,men jeg har selv fundet svaret på mit spørgsmål og da jeg måske ikke helt fik spurgt ordenligt om hvad jeg søgte fik jeg jo ikke det svar jeg manglede ,men for at hjælpe andre så er her hvad jeg har fundet ud af og det fungere 100% godt og jeg er en glad mand igen Hele problemet er jeg har nogle smart pir (zigbee) jeg gerne ville bruge inde i ihc program ,men kunne ikke finde ud af at aktivere indput i ihc jeg har oprettet nogle dummi input i ihc som en pir . jeg fandt du af hvis man i filen "ihc_manual_setup.yaml" her selv opretter disse pir som switch sådan her : jeg fandt ud af derefter hvis man i call service : ( info fundet på denne hjælpsomme side : https://www.dingus.dk/ihc-and-home-assistant-tips/ ) i home assistent automation : Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Simon Thorsted
Hej
setup : unraid server HA med supervisor og HACS ihc controler er instaleret via hacs så
måske det er denne fil : ihc_auto_setup.yaml ændringerne skal laves i ???
Jeg er ved at gå til over ikke kan finde ud af det her
det er mulig det står i en tråd jeg ikke har fundet ,men tro mig
jeg har kigget og læst alt om både binary_sensor , switch og kigget
en del på www.dingus.dk
men selv om jeg har prøvet at add både binary_sensor og switch ,men jeg kan ikke søge trykket ????
jeg må overse en eller simpel ting og jeg har ingen fejl i HA ,jeg vil bare gerne have mine tryk frem
ihc outputs og andet er fint kommet ind ,men ingen tryk hvor er de ?????
søgning efter bryggers med id 179034 ????
Et udsnit af min configuration.yaml ( indtil jeg har fundet ud af det så bliver det flyttet til egen fil )
binary_sensor: - platform: ihc autosetup: True ids: # type: opening # inverting: True # Bryggers ## Tryk 4 tast 179034: name: bryggers_ved_doer_ud_ov_179034 179290: name: bryggers_ved_doer_ud_oh_179290 179546: name: bryggers_ved_doer_ud_nv_179546 179802: name: bryggers_ved_doer_ud_nh_179802 switch: - platform: ihc autosetup: True ids: # type: opening # inverting: True # Bryggers ## Tryk 4 tast 179034: name: bryggers_ved_doer_ud_ov_179034 179290: name: bryggers_ved_doer_ud_oh_179290 179546: name: bryggers_ved_doer_ud_nv_179546 179802: name: bryggers_ved_doer_ud_nh_179802
Burde der ikke komme en Entiti frem med navn "bryggers_ved_doer_ud_ov_179034"
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts