Jens Jakob Skrevet November 22, 2021 Rapporter Share Skrevet November 22, 2021 Hej nogen som har en evt guide hvordan man får IHC over på Home asstiant, jeg har nul erfaring med det, og har været ved og gøre som det står skrevet, men kan ikke få det til ar virke har en home assitant inst på passperry 4 jeg har adgang til den fra pc og mobil er sikker på jeg er på samme net Ihc er kablet til router samme er rasppery 4 kan tilgå ihc fra pc så der er forbindelse det er sådan her jeg har skrevet i file editor Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret November 23, 2021 Rapporter Share Besvaret November 23, 2021 Du kan i homeassistant loggen se om den får fejl ved forbindelse til controlleren. Når du ikke angiver auto_setup, vil den selv lede efter switches osv. Jeg kan ikke lige huske hvad deres navne bliver, men se i developer tools om du har fået binary_sensor, light eller switch ind. eks light.carport. Men hvad er det der ikke virker? Note: kan se du har en version 3 controller. Ved ikke om der er noget specielt der skal åbnes på den. Jeg har en version 2. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Jakob Besvaret November 24, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2021 jeg får intet ind der viser noget med IHC, loggen viser intet med at den får forbindelse til controller, vil det stå som en linje, eller hedder det noget, har også prøvet med 80 eller 443 efter 1.3 men der vises ikke noget nogen steder Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret November 25, 2021 Rapporter Share Besvaret November 25, 2021 HA loggen viser kun fejl og advarelser, som standard. Så det kan være den har loaded plugin'et uden problemer. Kan du se "IHC controller" under 'Configuration/Info"? Hvis ikke skal du have slået udvidet logning til: se Logger - Home Assistant (home-assistant.io) i configuration.yaml: logger: default: info Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Jakob Besvaret November 25, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2021 nej det kan jeg heller ikke skal det sådan her ud tænker om der er en funktion eller en eller anden måde man kan ping IHC controller igennem home assitant og se om der er noget i controller der spærre for info jeg har slået 3 parts til i controlleren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret November 25, 2022 Rapporter Share Besvaret November 25, 2022 Har ikke rodet med det, men jeg har set at LK har holdt et Webinar om emnet.https://www.se.com/dk/da/faqs/FA404885/ Ved ikke om det er noget du kan bruge til noget:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 blefuscu Besvaret December 26, 2022 Rapporter Share Besvaret December 26, 2022 Jeg er også ved at afprøve IHC-HA intergrationen , som docker / container på min Qnap NAS Har tilføjet "standard" teksten i configuration.yaml, 79 ihc: 80 - url: 'http://10.0.0.6' 81 username: admin 82 password: xxxxxxxxxxx 83 auto_setup: true 84 .... men får denne fejl meddelelse: Failed config ihc: - Invalid config for [ihc]: expected a dictionary for dictionary value @ data['ihc']. Got [OrderedDict([('url', 'http://10.0.0.6'), ('username', 'admin'), ('password', 'xxxxxxxxxxx'), ('auto_setup', True)])]. (See /config/configuration.yaml, line 79). Nogen som kan hjælpe mig til at komme videre? Min IHC HW: 6,1, FW: 2.8.4 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret December 27, 2022 Rapporter Share Besvaret December 27, 2022 17 timer siden, blefuscu skrev: Jeg er også ved at afprøve IHC-HA intergrationen , som docker / container på min Qnap NAS Har tilføjet "standard" teksten i configuration.yaml, 79 ihc: 80 - url: 'http://10.0.0.6' 81 username: admin 82 password: xxxxxxxxxxx 83 auto_setup: true 84 .... men får denne fejl meddelelse: Failed config ihc: - Invalid config for [ihc]: expected a dictionary for dictionary value @ data['ihc']. Got [OrderedDict([('url', 'http://10.0.0.6'), ('username', 'admin'), ('password', 'xxxxxxxxxxx'), ('auto_setup', True)])]. (See /config/configuration.yaml, line 79). Nogen som kan hjælpe mig til at komme videre? Min IHC HW: 6,1, FW: 2.8.4 Min ser således ud: Bemærk jeg har lavet en separat config-fil, da jeg kører ikke kører med Auto_setup. Husk dine tags skal have korrekt spacing. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 sbv1307 Besvaret January 4 Rapporter Share Besvaret January 4 Jeg har fået Home Assistand installeres som Docker Container på Raspberry Pi og 2 IHC controllerer til at fungere. Jeg fik stor hjælp fra: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jens Jakob
Hej
nogen som har en evt guide hvordan man får IHC over på Home asstiant, jeg har nul erfaring med det, og har været ved og gøre som det står skrevet, men kan ikke få det til ar virke
har en home assitant inst på passperry 4
jeg har adgang til den fra pc og mobil
er sikker på jeg er på samme net
Ihc er kablet til router samme er rasppery 4
kan tilgå ihc fra pc så der er forbindelse
det er sådan her jeg har skrevet i file editor
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts