Joensen Skrevet November 4, 2021 Rapporter Share Skrevet November 4, 2021 Jeg har overtaget et hus med en IHC installation, og har derudover en masser dimser på netværket. (Lys, gardiner, hvidevarer etc.) jeg vil gerne i gang med at samle det hele, men kan ikke blive klog på hvilken vej jeg skal gå ned af? har hørt en del snak om både OpenHab og Home Assistant, men hvordan finder jeg ud af hvad der er ‘bedst’ at vælge? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
1 Nils B Besvaret November 10, 2021 Rapporter Share Besvaret November 10, 2021 Den sikre metode er jo at lave to Proff-of-Concept (PoCs). Jeg valgte dog at læse dokumentation, se på demo’erne og ikke mindst se om mine dimser var understøttet. Da jeg kan kode lidt mere Python end Java, valgte jeg Home Assistant. Det har jeg været super glad for. Om jeg havde været lige så glad for OpenHab ved jeg ikke ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret November 4, 2021 Rapporter Share Besvaret November 4, 2021 Du kan jo bare prøve begge dele og så vælge det, som du synes bedst om. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret November 4, 2021 Rapporter Share Besvaret November 4, 2021 5 timer siden, EjvindHald skrev: Du kan jo bare prøve begge dele og så vælge det, som du synes bedst om. Ja to SD kort - så kan du skifte frem og tilbage Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Joensen
Jeg har overtaget et hus med en IHC installation, og har derudover en masser dimser på netværket. (Lys, gardiner, hvidevarer etc.)
jeg vil gerne i gang med at samle det hele, men kan ikke blive klog på hvilken vej jeg skal gå ned af?
har hørt en del snak om både OpenHab og Home Assistant, men hvordan finder jeg ud af hvad der er ‘bedst’ at vælge?
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts