Bay Hebsgaard Skrevet September 18, 2021 Rapporter Share Skrevet September 18, 2021 Hej Hvis jeg har tre tryk op stop ned og hvis jeg trykker på op og vil have den ned uden at trykke på stop så kan så ligger der en blokering så selvom jeg trykker på op og ned samtidigt er det først aktiveret der bestemmer kan det laves med 1 block eller flere pls hjælp mig lidt på vej, har kun en leder at gøre godt med så det er to puck relæer der styre takker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 19, 2021 Rapporter Share Besvaret September 19, 2021 Det er rimelig nemt at lave en “blokering” i koden ala: Hvis Tryk OP går On, så udfør kun koden hvis Tryk NED og STOP er Off. Hvis Tryk NED går On, så udfør kun koden hvis Tryk OP og STOP er Off. Hvis Tryk STOP går On, så udfør altid koden anset status på Tryk OP og NED. På den måde har STOP altid 1. Prioritet. Og ellers gælder den der kom først af OP/NED. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bay Hebsgaard Besvaret September 19, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2021 Tak Lars, Nu er jeg ikke lige en haj i kode :-) Så tænk på en 1. års læring så har brug for et skub Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 20, 2021 Rapporter Share Besvaret September 20, 2021 Her er en eksempel på en (avanceret ?) følg blok med prioritet, så den indgang der aktiveres først gælder. Bay Hebsgaard.vis Bay Hebsgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bay Hebsgaard Besvaret September 20, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2021 Mange tak Lars sku dejligt med en som dig med pædagogiske evner :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Bay Hebsgaard
Hej
Hvis jeg har tre tryk
op
stop
ned
og hvis jeg trykker på op og vil have den ned uden at trykke på stop så kan så ligger der en blokering
så selvom jeg trykker på op og ned samtidigt er det først aktiveret der bestemmer kan det laves med 1 block eller flere pls hjælp mig lidt på vej,
har kun en leder at gøre godt med så det er to puck relæer der styre
takker
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts