MesterD Skrevet August 21, 2021 Rapporter Share Skrevet August 21, 2021 Jeg sidder og prøver at lave noget lys som skal blinke til halloween. Det skal aktiveres på en kip og kører til det slukkes. Gerne med forskellige længder blink. Jeg har forsøgt at lede i forumet uden held. - Danny Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lofterpalle Besvaret August 22, 2021 Rapporter Share Besvaret August 22, 2021 Uden jeg har forstand lige præcis på din forespørgsel, tror jeg du skal lave en specifik funktionsblok der kan det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MesterD Besvaret August 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 22, 2021 Det tænker jeg også. Men der slipper min kendskab til ihc op. Jeg ved ikke lige hvordan man laver sin egen funktionsblok. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 22, 2021 Rapporter Share Besvaret August 22, 2021 Det er såmænd ikke så svært. Men blinke er nu et meget åbent og vidt begreb. Hvad/hvordan forestiller du dig den skal virke ? Der findes jo en standard FB der kan “blinke” altså skifte mellem tænd og sluk, med f.eks. X sekunder on og y sekunder pause. Men til Haloween kunne jeg forestille mig du ønsker noget “tilfældigt” og måske mere noget med udfald (flikker), så det ligner det er pga blæse/tordenvejr at det er ustabil forsyning. Og tænk lige på lyskilden. Den skal kunne holde de til mange kortvarige tænd/sluk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MesterD Besvaret August 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 22, 2021 Det må gerne være lidt mere tilfældigt. Om det så er evt er mellem 3 forskellige blink og så bare i ring. Lyskilden skal bare holde til halloween så bliver den skiftet igen. Det er bare for at få lidt effekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 22, 2021 Rapporter Share Besvaret August 22, 2021 Selvom det ofter virker noget tilfældigt hvordan LK IHC virker, så er det faktisk temmeligt svært at programmer tilfældig lystænding i LK IHC. Mon ikke Harald Nyborg eller et af de andre discount byggemarkeder kommer med noget lys halløj til Halloween til en billig penge? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 23, 2021 Rapporter Share Besvaret August 23, 2021 Som Lars1 skriver så “tilfældig” ikke nemt at programmere. Men jo man kan da godt lave noget der vil virke og oplevelses sådan. Men lad os lige få defineret scenarierne lidt mere, så kan en (jeg) måske godt give det et forsøg. Så noget i stil med: Lys on i interval mellem x-y sekunder. Lys off/pause i mellem a-b sekunder. gentag men med ofset på +/- c sekunder. Det kunne være det var nemmere bare at definere on/off tidene for noget der ligner et helt minut og så bare gentage :-) 5-1-4-1-5-2-8-1-2-2-5-3-2-1-5-2-8-1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
MesterD
Jeg sidder og prøver at lave noget lys som skal blinke til halloween. Det skal aktiveres på en kip og kører til det slukkes. Gerne med forskellige længder blink.
Jeg har forsøgt at lede i forumet uden held.
- Danny
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts