Hop til indhold
  • 0

Sluk alt - men hvorfor skal der trykkes 2 gange???

Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Hej!Jeg har en 4 slutte med et udtag nedenunder ved døren til et soveværelse.Jeg styrer to lysgrupper med tourch dæmp på hhv øverst tv og øverst th slutte. De fungerer fint hver især.Nederst tv slutte er tænd/sluk (kip) for udtaget. Den virker umiddelbart også fint for sig selv.Nederst th slutte skal "slukke alt" dvs. de to lysgrupper og udtaget. Det KAN den også godt, men først ANDEN gang man trykker på slutten. Herefter er der også den specialitet, at der nu ligeledes kræves to tryk for at tænde kontakten igen!Prøv at checke opsætningen i soveværelset i vedlagte. Hvad går der galt for mig?mvh Jens [file name=Projekt_03_04_09.vis size=203925]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Projekt_03_04_09.vis[/file]

Projekt_03_04_09.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det er fordi du bruger en KIP funktions blok. Hvis du holder øje med den FB du har brugt til at slukke de 3 produkter, første gang du trykker på nederst til højreså går den kip udagng ON, næste gang går den OFF, og det er først når den går OFF at den sender en sluk puls.Det samme gælder for at tænde kontakten igen. Udgangen går OFF ved din SLUK funktion, men funktions blokken "ser" det ikke og tror udgangen er ON. Så første gang du trykker tænd skifter udgangen til OFF, og anden gang til ON igen. Her skal en OFF puls føres ind på SLUK indgangen.Jeg har rettet det for dig, ved at bruge en On-OFF-PULS funktions blok. [file name=Projekt_03_04_09_Update.vis size=201148]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Projekt_03_04_09_Update.vis[/file]

Projekt_03_04_09_Update.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Allan,TAK skal du have!Nu fungerer 4-slutte trykket korrekt "logisk" set.MEN jeg må sige, at reaktionstiden på de fleste funktioner skuffer fælt. Er det virkeligt rigtigt, at man skal leve med mærkbar forsinkelse mellem man trykker på en knap og til funktionen opleves?F.eks. går der op mod 1/2 sekund fra at man trykker på sluk alt til at stikkontakens relæ klikker. Hvis man slukker stikkontakten på kip knappen, klikker relæet nærmest prompte. Også dimmerne er der til tider forsinkelse på, når man tænder/slukker. Det er som om informationerne holder i kø i controlleren.Skal man virkelig leve med det, eller kan man programmere sig ud af det, eller er det noget andet, jeg gør forkert?mvh Jens

Link til kommentar
Del på andre sites