Gerhard Wirenfeldt Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 HejJeg har brug for det 9 input modul (det er et 24/3)men det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre:( (den vil kun oprette 8 input moduler)Er der nogle der kender en løsning?Visual 1.32 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Thorsen1354922231 Besvaret April 3, 2009 Rapporter Share Besvaret April 3, 2009 Det er fordi der maksimalt er 128 indgange pr. controller. Du har 16 indgange pr. modul, så 128/16=8. Skal du absolut bruge 9 input moduler, bliver du nød til at opsætte en controller mere. De 2 controllere kan så kobles sammen direkte, uden brug af input og output moduler. Det gør at man skal bruge minimum 1 input og 2 output pladser på hver controller. Det er ikke så svært at programmere, men der skal en del ændringer til i din tavle. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gerhard Wirenfeldt Besvaret April 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2009 HmmDyr løsning for at koble sine magnetkontakter til:( Bliver nok nød til at pille et 24/24 input ud så, men det giver mig et andet problem med de 10 indgange jeg bruger på den så hmf.Bliver nok nød til at koble nogle tryk fra, for det andet lyder som en dyr løsning, men omvendt er det jo billigt for at få alarm koblet på Gewir Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Thorsen1354922231 Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Du ved godt, at du kan koble magnetkontaker i serier. Det giver den bagdel, at man ikke præcist kan se hvilken der er brudt. Det sparer dog på antallet af indgange. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gerhard Wirenfeldt Besvaret April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2009 Har bidt i det sure æble og købt en controller mere:unsure: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael Thorsen1354922231 Besvaret April 16, 2009 Rapporter Share Besvaret April 16, 2009 Tillykke med det.Du må vende tilbage, hvis du får problemer med opsætning eller programmeringen. Det er ikke så svært. Held og Lykke Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gerhard Wirenfeldt Besvaret June 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 4, 2009 Hej Så har jeg monteret den 2 controller.Jeg har sat det op så den kun køre alarm, men kan sgu ikke rigtig få det til at virke.Kan det være fordi nogle af mine input moduler får data fra begge controller? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten1354922249 Besvaret June 6, 2009 Rapporter Share Besvaret June 6, 2009 Hvis det er en visual 2 controller er der 64 mere wireless, der også kan bruges. Du kan lave nogle af trykkene om til wireless ved at købe en nye universal sender med 4 indgange. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gerhard Wirenfeldt Besvaret June 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 6, 2009 HejDet er den gamle version.problemet er at jeg aner ikke hvordan jeg lige skal programmere mig ud af det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret June 15, 2009 Rapporter Share Besvaret June 15, 2009 Gewir skrev:Kan det være fordi nogle af mine input moduler får data fra begge controller?Øhh???Har du datalinier fra 2 controllere ind på samme input modul?Hvis der er en person der siger til dig at du skal tænde en lampe, og der er en anden person der samtidig siger at du skal slukke lampen, hvad gør du så?Du må IKKE blande datalinierne sammen.Hvis du skal ha' signaler fra den ene controller over på den anden controller, kan du gøre det ved at tage en udgangs datalinie fra den ene controller og føre over på en indgangs datalinie på en anden controller. Men der må IKKE sidde ind- og udgangsmoduler på samme datalinier. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gerhard Wirenfeldt Besvaret June 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 18, 2009 HejNej det var måske også lidt rodet formuleret :(Men har gennemskuet programmeringen nu og det virker sgu :)GW Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Gerhard Wirenfeldt
HejJeg har brug for det 9 input modul (det er et 24/3)men det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre:( (den vil kun oprette 8 input moduler)Er der nogle der kender en løsning?Visual 1.32
Link til kommentar
Del på andre sites
10 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts