Hop til indhold
  • 0

IP BOX

Gæst IBISystem.dk
 Share

Spørgsmål

Gæst IBISystem.dk

Hej med jer.Som I måske ved, så elsker jeg at lege lidt med de \"skæve\" produkter til IHC.Jeg er ved at udvikle et produkt, der kan sættes på et IHC system via datalinier - in&out.Hardwaren er næsten på plads og vi skal nu til at fylde lidt software kode i den og I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre jer, hvad I syntes kunne være rigtig fedt at kunne :P Ideen er at produktet kan sættes på et LAN netværk og får sin egen IP (lidt ala vieweren)så man kan sende en IP kommando til IP BOXen og den vil så trække en indgang på controlleren fuldstændig som om at man lavede et tryk :) På samme måde skal den kunne sende en IP kommando afsted mod et givent extent produkt som f.eks et Axsis IP cam eller lignende.Eller hvad med denne herSæt en på hver controller og link 2 eller flere controllere sammen i et LAN netværkarbejder på at kunne sample alle 128 I/O over.....LK burde være kommet med dette produkt via deres firmware for LÆNGE siden, men det vil de åbentbart ikke:blink: Ideen er at det skal være så meget OS på produktet som overhovedet muligt.Men lad mig høre hvad I kunne tænke jer på dette produkt.Selvfølgelig bliver der særrabat til IHC-userbrugere på dette produkt:P Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulent

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Måske har jeg forstået det rigtigt.Er det meningen, at der så kan laves en grafisk brugerflade á lá Pronto/iPronto eller udvidet Housekeeper? For vi skal vel ikke til at forsøge at huske flere IP-adresser?Så skal vi også kunne tegne/designe vor eget grafik...Det skal være meget bedre end SceneView ;) .... eller det er måske helt fejlfortolket?stor hilsen Dennis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

DennisS skrev:

Svaret er på et af de indlæg der desværre er røget ud.Jeg har læst det - og det drejer sig om et ældre system til programmering - det var derfor ikke så vigtigt.
Det er måske af ældre dato men bestemt stadigt anvendeligt. Du kan faktisk sende en email fra en commandoprompt.Det er en let måde at lave interface til f.iks IBIsystems ip-box da man jo kan teste fra en commandoprompt.//akj
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Gæst IBISystem.dk

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du dog vil aflæse flere gange i sec. til IHC og vores løsning bliver som en Telnet løsning, hvor du så kan koble op mod andre systemer på denne måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Gæst IBISystem.dk

Projektet er bestemt ikke dødt, men når man laver produkter til LK´s IHC System som 3 party, så er det bestemt ikke nemt og jeg er sikker på at du som kunde gerne vil have at produktet er gennemtestet.Vi har nogle stykker i test og som der skrives andet sted i tråden, så løb vi desværre ind i lidt soft/hardwareproblemer - disse er nu rettet og produktet er sendt i produktion.vi kigger nu på muligheden for at lave forskellige versioner af IP box, så det ikke behøver at koste en bondegård :-)IP BoX bliver en del af et større systen med blandt andet vores SMS modem, der nu ligeledes kommer i version 2Men hvis der er nogen der er forbi messen i Odense, så kig forbi stand 2530 for en demo af et nyt "IHC" system :-)Jeg er selv på standenMessen er 20-22 maj 10-16Mere om IP Box sidst i maj mrd./Allan Gøndahl

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej AllanDet er et rigtig spændende projekt, der kan give en række muligheder. Der er flere ting der kunne være spændende i den forbindelse eks. mulighed for at kunne sende et signal fra controlleren som kan aktivere et program på en pc så man kunne gøre forskellige ting som eks. dørklokke (med stemme). Hvis man ikke var hjemme (alarm aktiv) kunne den sige "Der er desværre ingen hjemme i øjeblikket prøv evt. tlf. xxxxxxxx" Det kunne også være smart at kunne styre Hifi via ir (sluk, tænd, vol op/ned).

Link til kommentar
Del på andre sites