joac1675 Skrevet March 13, 2021 Rapporter Share Skrevet March 13, 2021 Hejsa Jeg har et problem med at koble op eksterne på en IHC visual 2 Burde have åbnet de krævede porte som jeg har vedlagt et billede af. Tp-link routeren er hovedrouteren det eneste der sidder foran er stofas konverter. Ifølge stofa er internets NAT sat til NAT44 Kan godt koble op via wifi på adressen. Nogle ide om hvad jeg evt har gjort forkert? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mogens.jensen Besvaret March 13, 2021 Rapporter Share Besvaret March 13, 2021 Du bør nok starte med at bekræfte at du har en offentlig ip addresse på din forbindelse, altså at din tp-link har en offentlig ip. Du skriver nemlig at Stofa kører nat, og så vil det ikke fungere. Der udover ser dine regler forkerte ud 443-80 og 80-443 Mogens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 joac1675 Besvaret March 13, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 13, 2021 1 minut siden, mogens.jensen skrev: Du bør nok starte med at bekræfte at du har en offentlig ip addresse på din forbindelse, altså at din tp-link har en offentlig ip. Du skriver nemlig at Stofa kører nat, og så vil det ikke fungere. Der udover ser dine regler forkerte ud 443-80 og 80-443 Mogens Ifølge Gutten far Stofa sagde de at de ikke havde nogle form for filter med den NAT 44 Skal den hedde 80-80 og 443-443? Derudover har jeg sat controllerens ip til at køre DMZ bare for at prøve om der virkede Kan det godt passe man ikke kan tilgive IHC controller en fast ip på routeren, men det skal man selv gør i administrator menu'en På forhånd tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mogens.jensen Besvaret March 13, 2021 Rapporter Share Besvaret March 13, 2021 I din firewall config har ihc controlleren 192.168.1.3, den skal være den der står i controlleren. Ja 443 er ssl, og bør pege på 443. Mogens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mogens.jensen Besvaret March 13, 2021 Rapporter Share Besvaret March 13, 2021 Nat 44 betyder en offentlig ip addresse på stofas udstyr og mange private på kundernes udstyr, og det er korrekt at det ikke gør noget for trafik mod internettet, men det vil normalt ikke virke fra internettet mod din firewall/router. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 joac1675 Besvaret March 13, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 13, 2021 13 minutter siden, mogens.jensen skrev: I din firewall config har ihc controlleren 192.168.1.3, den skal være den der står i controlleren. Ja 443 er ssl, og bør pege på 443. Mogens Okay så det vil da sikkert hjælpe, prøver jeg lige imorgen også ser jeg om det hjælper Tak for hjælpen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 14, 2021 Rapporter Share Besvaret March 14, 2021 Hvis du ændrer ip adressen i din controller, skal den genstartes før det slår igennem i din ruter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 joac1675 Besvaret March 15, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 15, 2021 Hennig Umiddlebart stå den bare til standard 192.168.1.3 Men afventer lige at få en pc jeg kan koble op på hjemmefra også ændre det Mogens skrev Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 joac1675 Besvaret March 18, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 18, 2021 Kan stadigvæk ikke rigtig få forbindelse nogle ider Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret March 22, 2021 Rapporter Share Besvaret March 22, 2021 ** Slettet da der er to tråde med det samme ** Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
joac1675
Hejsa
Jeg har et problem med at koble op eksterne på en IHC visual 2
Burde have åbnet de krævede porte som jeg har vedlagt et billede af.
Tp-link routeren er hovedrouteren det eneste der sidder foran er stofas konverter. Ifølge stofa er internets NAT sat til NAT44
Kan godt koble op via wifi på adressen.
Nogle ide om hvad jeg evt har gjort forkert?
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts