candstand Skrevet March 1, 2021 Rapporter Share Skrevet March 1, 2021 Burde det ikke være muligt at sende en temperatur fra Homeassistant over i rumtemperatur indgangen i varmestyringsfunktionsblokken. Indgangen er manuelt oprettet som en sensor i configurations.yaml Jeg har også prøvet ihc id i i Entity. Samme fejlkode. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret March 2, 2021 Rapporter Share Besvaret March 2, 2021 Der er flere ting man ikke kan sende direkte til en funktionsblok, selvom man umiddelbart skulle tro det, (jeg røg ind i problemet med alarm blokken forleden med skalsikring). Løsningen som jeg ser det, det er at oprette sensoren under produkter (venstre side) som en virtuel sensor. Og så sende værdien dertil fra HA/Nodered. Om det virker rent praktisk, det må komme an på en prøve. Men det er sådanne løsninger jeg selv har valgt, når jeg skal sende noget fra openHAB til IHC. Det har også den fordel, at du kan bibeholde den "normale" logik procedure i IHC controlleren, og ikke skal bekymre dig om, hvordan en funktionsblok er skruet sammen under "unormale" forhold. Håber det lykkes dig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Anton Claes Pallavicini Besvaret April 1, 2021 Rapporter Share Besvaret April 1, 2021 Hvis du stadig ikke har fået det til at virke så har jeg lavet et flow her hvor det virker [{"id":"985e961a.c3c428","type":"api-call-service","z":"432e5b2f.b8bc04","name":"","server":"894dc225.0960a","version":1,"debugenabled":false,"service_domain":"ihc","service":"set_runtime_value_float","entityId":"","data":"{\"controller_id\":0,\"ihc_id\":576788,\"value\":\"{{payload}}\"}","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":790,"y":500,"wires":[[]]},{"id":"cd5aac61.e0e27","type":"server-state-changed","z":"432e5b2f.b8bc04","name":"","server":"894dc225.0960a","version":1,"exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityidfilter":"sensor.test","entityidfiltertype":"exact","outputinitially":false,"state_type":"str","haltifstate":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","outputs":1,"output_only_on_state_change":true,"for":0,"forType":"num","forUnits":"minutes","ignorePrevStateNull":false,"ignorePrevStateUnknown":false,"ignorePrevStateUnavailable":false,"ignoreCurrentStateUnknown":false,"ignoreCurrentStateUnavailable":false,"x":200,"y":360,"wires":[["985e961a.c3c428"]]},{"id":"894dc225.0960a","type":"server","name":"Home Assistant","addon":true}] Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 candstand Besvaret April 3, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2021 Tak Anton. Det virkede perfekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Larsen Besvaret June 21, 2021 Rapporter Share Besvaret June 21, 2021 Hej @Anton Claes Pallavicini, jeg har prøvet og indsætte din flow i min note red og kan ikke få det om og køre. og får fejlen : Call-service error. expected float for dictionary value @ data['value'] Hvad gør jeg forkert? PFT. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
candstand
Burde det ikke være muligt at sende en temperatur fra Homeassistant over i rumtemperatur indgangen i varmestyringsfunktionsblokken.
Indgangen er manuelt oprettet som en sensor i configurations.yaml
Jeg har også prøvet ihc id i i Entity. Samme fejlkode.
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts