HFW Skrevet February 18, 2021 Rapporter Share Skrevet February 18, 2021 Hej jeg har pt. openhab 2.5.11 kørende på en windows maskine, vil jeg kunne opdatere til openhab 3 uden problemer her tænker jeg på ihc bindingen, hue osv. vh Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Anders Sæderup Besvaret February 18, 2021 Rapporter Share Besvaret February 18, 2021 Hej jeg har ikke oplevet nogen problemer ved opdatering til openhab3, men det er altid en god ide at lave en backup før man opdatere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 EjvindHald Besvaret February 18, 2021 Rapporter Share Besvaret February 18, 2021 OpenHAB 3 har per default perisistence slået til. Det betyder, at alle værdier gemmes ved genstart. Openhab 2 havde det ikke slået til som default. Det kan betyde, at nogle få af dine regler skal tilpasses, hvis de fx forventer NULL ved system start eller lignende. Bindings fra Eclipse Market Place føres ikke med over, medmindre de er blevet omskrevet. Det vedrører ganske få bindings, og en af dem er Resol, som jeg benytter. Det har jeg løst ved at opretholde en ver. OH version 2.5 i en Docker container. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
HFW
Hej
jeg har pt. openhab 2.5.11 kørende på en windows maskine, vil jeg kunne opdatere til openhab 3 uden problemer her tænker jeg på ihc bindingen, hue osv.
vh Henrik
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts