ulrik kristiansen Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 hej jeg er elektriker som er i gang med at læse til maskinmester.I den forbindelse er jeg i gang med at skrive et projekt om IBI systemer Jeg kan huske at et argumenterne for at installere IHC var fra LK at man kunne spare på energien.Mit spørgsmål er om I syndes at dette har noget på sig i praksis.er der en energi besparelse at hente. ved IBI i boliger.På forhånd tak Ulrik. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 16, 2007 Rapporter Share Besvaret November 16, 2007 der er meget store besparelser ved lysstyringer, der er ikke noget der brænder unødvendigt, lyset dæmper med lyssensore, vinduer styres med temperatur føler, der er virkelig mange muligheder for at lave styringer der sparer mange penge, både på lys og varme..og behovet er der, for det nye bygn. regl.bestemmer hvor stort et forbrug der må være. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret November 16, 2007 Rapporter Share Besvaret November 16, 2007 Hej ThomasblJa ,det lyder jo godt, men det ses desværre næsten ikke i praksis, især fordi at LK ikke er langt nok frem i deres beskrivelser på dette punkt.Min tese er at \"et forkert programeret IHC System kan koste op til 1000kr i strøm om året\", da der er en mængde \"fælder\" i systemet ved brug af det i f.eks typehuseNogen der har lyst til i denne forbindelse at komme med et bud på hvad 16W koster 24 timer - 365 dage om året ?Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulent Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 16, 2007 Rapporter Share Besvaret November 16, 2007 nu er vi så heldige at LK ikke er den eneste på markedet.og som energi besparelse i villa, nej der er IHC geil og spas.i kontorbygn og industri mflg. er der store besparelser at hente.LOn og CTS er et godt bevis derpå.eller EIB, comlux og mange andre.og der er penge at hente i admin. bygn. og andre industri bygn. mange penge.men man skal liige gøre det ordenligt, og ikke tage en halv løsning.jeg har selv lavet flere løsninger, hvor virksomheder har sparet mange penge. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret November 16, 2007 Rapporter Share Besvaret November 16, 2007 Hej ThomasblDet giver jeg dig 100% ret i:P Jeg troede bare at vi kun snakkede om IHC systemet, men efter at have kigget igen, ser jeg at der bliver sagt IBI - sorry min fejl....Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulent Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 16, 2007 Rapporter Share Besvaret November 16, 2007 fair nok, shit happens..det er jo fredag..og ja sitet er da minded til IHC, men afstikkere skal der være plads til.og IHC er da sjovt at lege med, ikke mindst at bruge:) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret November 19, 2007 Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts