Hop til indhold

Udskiftning af controller - projekt meget rodet?

Recommended Posts

Er det muligt at udskifte en controller uden viewer med en der har det? Er det "bare" at tage en backup af projektet. Udskifte kontrolleren - og indlæse bacup'en igen, og vupti så har man viewer eller.... ?:blink: Købte et hus med IHC-standard pakken for ca. 2 år siden, men er først nu så småt begyndt at "lege" med det. Har meget svært ved at gennemskue mit "projekt", det ser for mig ud som om der er lagt en helt masse funktioner ind i projektet som jeg slet ikke har "hardware" til (lysdæmpere, PIR mm). Det må vel i øvrigt være muligt at lade en kontakt i mit bryggers styre min Hørmann port??? :P I øvrigt meget fin hjemmeside i driver her !!! (Især når nu LK ikke gør så meget for slutbrugeren...)Mvh. Troels

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du har en wireless controller, er det muligt, at skifte dem lige over. Den eneste forskel er, at der er viewer i den ene og ikke den anden. Det er værre, hvis det er en gammel controller du har,for så skal det hele kodes om. Det er nu ikke særligt svært at lære at programmere. Du kan få masser af hjælp her på siden. Du kan sikker bruge hele opsætningen i den gamle controller, og så det bare at indsætte nogle blokke, som kobles sammen. Når du så får lidt mere styr på det, får du nok lyst til at lave flere spændende funktioner. Du kan enten selv lave det, eller spørge om hjælp.Held og lykke med projektetMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvfølgelig skal man vide, hvad man går i gang med. Men er controllerne ens, så er det at flytte kablerne lige over, dette gælder også, hvis det er visuel 2 controller der udskiftes med en visual 2. Jeg har selv lige gjort det. Det tog ca. 1 time. Derefter skal den nye nok have en ny firmware og have lagt programmet ind. Her kan man tage det gamle program og ligge i den nye, hvis de begge er visual 2. For at lave et helt nyt program, er det vigtigt at vide hvilke udgange der er til hvilke kontakter og det samme på indgangssiden. Hvis projektet ikke er dokumenteret grundigt, kan dette tage noget tid. Det er dog ikke umuligt. Hvis man går i service view, kan man se hvilke tastetryk, der sidder på hvilke indgange. Ved at tænde diverse kontakter, er det også muligt at se hvilke kontakter, der sidder på hvilke udgange. Før du ligger et nyt program ind i controlleren, skal du sørge for at tage backup af det gamle. Du kan så altid ligge det tilbage. Min mening er, at der ikke er meget grund til at have IHC, hvis man ikke selv kan programmere det. Ideen er jo, at elinstallation ikke skal være statisk. Du skal starte i det små, og så langsomt blive bedre og bedre.Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok