Lars Plum Veitland Jakobsen Skrevet December 25, 2020 Rapporter Share Skrevet December 25, 2020 Hey alle kæmper lidt med at få de IHC DIN led lysdæmper ind i HA. kan ikke se hvad jeg har gjort forkert. håber der er nogen der kan hjælpe glædelig jul Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
EjvindHald Besvaret December 25, 2020 Rapporter Share Besvaret December 25, 2020 Er din IHC lysdæmper med tilbagemelding - dvs. IHC wireless Ø80 eller IHC DIN skinne RS485 LED dæmper? Kun disse dæmpere understøtter at du sætter en procent som en dimmer + tilbagemelding. Det er en forudsætning for HA. Man kan muligvis godt bruge andre IHC dimmere, men de vil så nok være on/off som en switch. Ved ikke om det kan lade sig gøre, da jeg kun bruger IHC dimmer med tilbagemelding, og de virker fint. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Plum Veitland Jakobsen Besvaret December 25, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 25, 2020 jeg har de nye DIN skinne lysdæmpere så der er tilbagemelding Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
EjvindHald Besvaret December 25, 2020 Rapporter Share Besvaret December 25, 2020 Jeg har også den nye DIN skinne lysdæmper monteret og konfigureret i bl.a. Home Assistant, og det virker fint. Dit setup ser korrekt ud. Jeg kan foreslå at kontrollere: Du SKAL bruge Visual Studio Code eller Linux "vi" og ikke Notepad til at editere filen. Notepad sætter nogle ikke synlige specialkarakterer, som ødelægger formatet. Check at mellemrum i filen faktisk er en Space og ikke blot en TAB eller lignende. Vær helt sikker på at det er korrekt decimal ID fra Lysniveau i Visual Kontroller Home Assistant loggen for evt. fejlbeskeder Det ser ud til at være den eneste du har i dit IHC setup på HA. Prøv med et simpelt on/off out 230 lampeudtog for at afdække, om problemet er dimmer eller noget generelt Jeg bruger ikke navne med mellemrum - ved ikke om det gør en forskel. Navne til visning sættes andetsteds. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts