Steffan Glarbo Poulsen Skrevet December 24, 2020 Rapporter Share Skrevet December 24, 2020 Hej nogen der ved hvordan pokker man får adgang til sin controller via WAN, jeg kan kun få adgang når jeg er på samme netværk. jeg har krydset alt af inde i adgang, men kan simpelthen ikke få det til at virke, jeg har også sat fast ip adresse ind? mvh steffan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 24, 2020 Rapporter Share Besvaret December 24, 2020 Er det bare fra en tilfældig pc eller er det fra App’n ? Har du lavet port forward i din router ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steffan Glarbo Poulsen Besvaret December 24, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2020 Det er fra appen, jeg har lavet en port forward med ipadressen til controlleren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 24, 2020 Rapporter Share Besvaret December 24, 2020 Hvis du har benyttet ekstern port 1650 er det så også den du har konfigureret din app til at bruge ? Den benytter jo default port 80/443. Så hvis du ikke har andre webservices kørende lokalt der skal nåes fra Internettet, vil jeg anbefale du laver port forward på disse 2 porte til IHC Controlleren, så det er “standard”. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steffan Glarbo Poulsen Besvaret December 24, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2020 Hej Lars jeg kan ikke lige se hvor henne i appen jeg kan gøre det med port 1650 jeg kan ikke port forward port 80 og 443 da min router siger IP-adressen ved den ene allerede er optaget, så jeg skal i realiteten vælge en af dem og det kan jeg ikke lige forstå Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 25, 2020 Rapporter Share Besvaret December 25, 2020 I app kan du angive port ved at til føje kolon plus nummeret, altså :1650 bagefter wan adressen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steffan Glarbo Poulsen Besvaret December 26, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 26, 2020 På 25.12.2020 at 12:24 , Lars Jacobsen skrev: I app kan du angive port ved at til føje kolon plus nummeret, altså :1650 bagefter wan adressen. Det har jeg prøvet og kan bare slet ikke få forbindelse over WAN se vedhæftede af min Nokia Beacon 1 hvor jeg har port forwarded Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 26, 2020 Rapporter Share Besvaret December 26, 2020 1 Er du sikker på du har fast off IP og ikke bare en CG nat som er standard hos fiberudbyderene ? 2 Du bør normalt bare benytte standard portene og nat’ 1:1 altså alm web på port 80 til controllerens ditto port 80 og https på port 443 til controllerens port 443. Det er kun hvis du har flere services kørende det giver mening at benytte alternative porte, og så gør det bare på WAN siden og bliv ved med standard portene på dine lokale enheder. Det gør det meget nemmere at administrere, teste og kontrollere. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret December 27, 2020 Rapporter Share Besvaret December 27, 2020 Du er kunde hos Stofa/SydEnergi/Norlys/Eniig - du har nok med 70% sikkerhed en CG Nat som Lars skriver. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steffan Glarbo Poulsen Besvaret December 27, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2020 Jeg har bestilt og fået en fast ip adresse ved stofa, så dette kan ikke være problemet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 27, 2020 Rapporter Share Besvaret December 27, 2020 Tag lige et screenshot fra controllerens netværks indstillinger, og sikre at der er enablet adgang til applikationerne fra Internet, og ikke kun Lan. Har du evt. andre devices på som skal tilgået fra internettet ? Tjek evt. lige din off IP på myip.com Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steffan Glarbo Poulsen Besvaret December 27, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2020 2 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Tag lige et screenshot fra controllerens netværks indstillinger, og sikre at der er enablet adgang til applikationerne fra Internet, og ikke kun Lan. Har du evt. andre devices på som skal tilgået fra internettet ? Tjek evt. lige din off IP på myip.com Så har jeg taget lidt billeder, det er lidt mærkeligt efter min mening Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 27, 2020 Rapporter Share Besvaret December 27, 2020 Tjaa gætter på den off ip sidder på den (icotera) fiberbox som Stofa har leveret. Den har sikkert også indbygget router og måske endda wifi. Til den har du så koblet din Nokia Wifi Beacon, hvorpå dine enheder så sidder. Så der er 2 muligheder. 1) du skal logge på din fiberboks og indstille den som bridge. 2) du logger på fiberboksen og laver en nat fra wan (public ip) til 192,168,18.1 som er din Nokia wifi router. i den laver du så de tilsvarende nat fra wan (nu 192.168.18.1) til IHC controlleren på 192.168.18.111 igen det er både port 80 og 443 begge steder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Steffan Glarbo Poulsen
Hej
nogen der ved hvordan pokker man får adgang til sin controller via WAN, jeg kan kun få adgang når jeg er på samme netværk.
jeg har krydset alt af inde i adgang, men kan simpelthen ikke få det til at virke, jeg har også sat fast ip adresse ind?
mvh steffan
Link til kommentar
Del på andre sites
12 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts