Hop til indhold
  • 0

Overstyring af PIR i funktionsblok 1.4.01c

Michael Nordhild
 Share

Spørgsmål

Hej igenJeg har to sæt lamper i nogle af mine rum, et sæt ganglys aktiveret af PIR i 1.4.01 og et sæt opholdslys aktiveret af afbryder/kip vha 1.1.01.c, med en timer.Når jeg tænder opholdslyset i 1.1.01 vil jeg gerne have ganglyset i 1.4.01 slukkes.Jeg har prøvet med OFF puls fra 1.4.01 til lampeudtaget, og lampen slukkes også, men tændes med det samme af PIR'en.Hvordan slår jeg PIR'en i 1.4.01 fra mens timeren i 1.1.01 kører?MvhMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

HejJeg har ændret lidt mere på LK's blok, så der nu er en indgang for at slå pir fra. Du skal altså sørge for at den indgang er on, når pir ikke skal styre lyset.Jeg håber den kan bruges, ellers må du lige vende tilbage.Michael [file name=Revideret_1-ab38aba447a0bec739be82f8674be3d8.zip size=3957]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Revideret_1-ab38aba447a0bec739be82f8674be3d8.zip[/file]

Revideret_1-ab38aba447a0bec739be82f8674be3d8.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har lavet en ændring, så du nu kan bruge to forskellige timer tider. Det har du bedt om i en anden tråd. Efter hvad jeg kan se, virker blokken nu. Jeg har dog snart lavet en del ændringer, så den kan måske nok optimeres. Jeg tror det kunne være smart at bruge indikeringerne for konstant lys og timer, istedet for at bruge flaget. Jeg har dog ikke tid til det nu. Jeg har også tilføjet en udgang, som kan bruges til en signallampe, der viser om pir er aktiveret eller ej.Michael [file name=Revideret_1-7b9699c99bcdb703d1c49b082de328e4.zip size=4284]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Revideret_1-7b9699c99bcdb703d1c49b082de328e4.zip[/file]

Revideret_1-7b9699c99bcdb703d1c49b082de328e4.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg tror det er fordi jeg har forstået dig, som at indgangen for sluk pir vil være on, så længe pir skal være slået fra. Hvis det kun er en puls der kommer, vil den kun være slået fra i puls tiden. Det jeg har forestillet mig, er at forbinde det lampeudtag, der skal slukke pir til indgang sluk pir.Jeg har lavet lidt om på projektet, så du kan se hvordan jeg kobler det samme. Hvis du under simulering ændre status på lampeudtaget, kan du se hvordan pir bliver slået til og fra.Jeg håber det virker, ellers må du vende tilbage.Michael [file name=Revideret_1-3253c6a9371cf99a817d23db0c52a04d.zip size=4628]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Revideret_1-3253c6a9371cf99a817d23db0c52a04d.zip[/file]

Revideret_1-3253c6a9371cf99a817d23db0c52a04d.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nu virker det! Tror også de tidligere ville have virket, men jeg havde ikke helt forstået at man kan bruge lampeudtaget både som indgang fra en funktionsbloks output/tænd og som udgang til en anden FB's input/sluk pir. Det hjælper meget på forståelsen, at se eksempler på brug.Er der et sted man kan finde folks egne projekter?Tak for hjælpenMichael

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg prøver at sende det samlet projekt, med grundplaner. Jeg har en controller i stueetagen og en på 1. sal. Den i stuen er med viewer, det har 1. salen ikke. 1. salen er under bygning, derfor er der ikke ret meget i det projekt. Jeg er langt fra færdig endnu, fordi huset som sagt ikke er helt færdigt endnu. Jeg håber nogen kan få gode ideer.Michael [file name=Konplet_IHC.zip size=899644]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Konplet_IHC.zip[/file]

Konplet_IHC.zip

Link til kommentar
Del på andre sites