Chris B Skrevet November 10, 2020 Rapporter Share Skrevet November 10, 2020 Godmorgen i forrummet.. Jeg har nu over længere tid gået og arbejdede på en styring til mit Somfy fjernstyrrede gardin. Jeg har med vilje kun uploade styring den ene vej, da det i forvejen er noget forvirrende. Vedhæftet er hvad det skal kunne, og ja, tænker det er nemmest at bare uploade det, mit ønske er en samlet fb, der kan styre det på en lidt mere overskuelig måde. Der er en årsag til hver og en af de fb der er benyttet Det betjenes via 2 knapper på et tryk, En knap skal have funktion: Kort tryk=NED + kort tryk=STOP (skiftevis for evigt og nedad) + Langt tryk=MEMORY (holde uendeligt) Den anden knap er det samme, bare OP Håber det er en der kan overskue det, og vil bruge et øjeblik på at sammensætter det hele i en enkelt FB (enten op som en blok og ned som en anden, eller begge i en ville være bedst) God dag alle sammen, og tak for et super godt forum! gardin.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Chris B Besvaret November 11, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2020 Godmorgen, Jeg havde fået slettet lige en del for meget i den anden jeg vedhæftede, så her er der en ny. Er det noget der kan lade sig gøre tror i? unavngivet.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Chris B Besvaret November 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2020 Godmorgen, Det kan være det er nemmere bare at forklare funktion der er krævet af FB, kan godt se det er relativt uoverskueligt hvis man ikke selv har siddet og lavet det. Indgange: Indgang 1: OP/STOP Kort tryk Memory Langt tryk efter 1 sek. (må gerne være variabel) Tryk skal opføre sig som "kip" og ikke følge (dvs. holder man i 10 sek., så har den efter det første sek. (langt tryk 1 sek.) sendt puls på udgang) Indgang 2: NED/STOP Kort tryk Memory Langt tryk efter 1 sek. (må gerne være variabel) Tryk skal opføre sig som "kip" og ikke følge (dvs. holder man i 10 sek., så har den efter det første sek. (langt tryk 1 sek.) sendt puls på udgang) Udgange: Udgang: OP puls tid 0,250 (må gerne være variabel) Udgang: NED puls tid 0,250 (må gerne være variabel) Udgang: STOP/MEMORY puls tid 0,250 (må gerne være variabel) Betingelser: Må ikke kunne pulse på mere end en udgang af gangen (hvis muligt så gerne 0,250) imellem skift fra udgang til ny udgang. Jeg tror det var det. Er dette noget der kan lade sig gøre? Jeg gir gerne en skilling for at få lavet blokken, da den jeg har lavet selv, er praktisk talt uoverskuelig. God dag alle sammen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Chris B Besvaret November 15, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 15, 2020 Løst. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Sejer Besvaret November 15, 2020 Rapporter Share Besvaret November 15, 2020 13 timer siden, Chris Power Bertelsen skrev: Løst. Så fremt det er løst, er det så ikke noget som du ligger offentligt, sådan vi andre kan se det også? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Chris B Besvaret November 16, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 16, 2020 10 timer siden, Sejer skrev: Så fremt det er løst, er det så ikke noget som du ligger offentligt, sådan vi andre kan se det også? Nu er det en fb jeg selv har bygget, så det må være på egen risiko at benytte det Gardin By Chris (Keep IT Simple).ifb Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts