Ursäkta att jag skriver på svenska, jag hoppas att det går att förstå.
Jag har ett IHC-system installerat hemma. Det är en Eljo IHC Wireless Controller / Viewer med diverse in och utgångsmoduler märkta antingen Lexel eller Elko Living System.
Det var olika varumärken som sålde systemet i Sverige omkring 2008-2009.
Jag har uppgraderat till Elko Living Systems sista firmware version 2.7.110.
Nu vill jag gärna uppgradera till det senaste som LK har och jag har några frågor som jag undrar om någon har svar på:
1. Är det någon som kan lista ut vilken version av controller jag har? Jag gissar på HW 6.1 (2006-2012)
2. Vilken uppgraderingsväg skall jag välja? Är det först 2.7.199, sedan 2.7.220 och sist 2.7.349, eller kan jag hoppa över 2.7.220?
3. Måste jag uppgradera mjukvaran på datorn? Finns den i så fall bara på danska?
Spørgsmål
Stajo
Hej
Ursäkta att jag skriver på svenska, jag hoppas att det går att förstå.
Jag har ett IHC-system installerat hemma. Det är en Eljo IHC Wireless Controller / Viewer med diverse in och utgångsmoduler märkta antingen Lexel eller Elko Living System.
Det var olika varumärken som sålde systemet i Sverige omkring 2008-2009.
Jag har uppgraderat till Elko Living Systems sista firmware version 2.7.110.
Nu vill jag gärna uppgradera till det senaste som LK har och jag har några frågor som jag undrar om någon har svar på:
1. Är det någon som kan lista ut vilken version av controller jag har? Jag gissar på HW 6.1 (2006-2012)
2. Vilken uppgraderingsväg skall jag välja? Är det först 2.7.199, sedan 2.7.220 och sist 2.7.349, eller kan jag hoppa över 2.7.220?
3. Måste jag uppgradera mjukvaran på datorn? Finns den i så fall bara på danska?
4 Är det något annat jag skall tänka på?
Med vänlig hälsning
Staffan
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts