Vi har et IHC-anlæg fra 2006 med en Visual 1 controller som jeg godt kunne tænke mig at opdatere. Vi har ca. 20 fortrådede kontakter i huset og ca. 20 "lys-kredse" der er forbundet til controlleren.
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken vej jeg skal gå med min opdatering:
Den første mulighed er at erstatte mine pærer (ca. 100 - størstedelen GU10) med smart-pærer (tænker umiddelbart Ikea Trådfri). Derefter opgradere controlleren til en Visual 2/3 og kontrollere smart-pærerne igennem IHC-Bridge/OpenHAB/Domoticz eller lignende.
Den anden mulighed er at opgradere controlleren til en Visual 2/3 og beholde de gamle LED-pærer der allerede sidder i. Denne løsning vil kræve at der skal installeres 4-5 IHC dimmers til anlægget.
Den tredje mulighed. IHC droppes og der findes en anden måde at bruge kontakterne til at styre smart-pærerne på. Jeg har søgt internettet tyndt i et forsøg på at finde en måde at anvende mine svagstrømstryk til at kontrollere smart-pærer.
I bund og grund er jeg ude på er det jeg er interesseret i at lave et system hvor jeg stadigvæk kan anvende de allerede installerede kontakter, mens jeg samtidig får adgang til nogle af de smarte løsninger som ikke var mulige i 2006.
Håber der er nogle erfarne sjæle der kan guide mig lidt på vej, jeg er forholdsvis teknisk anlagt, men har ikke rodet med IHC før (vi købte huset i 2016 og har overtaget den tidligere IHC-konfiguration)
Spørgsmål
madP
Vi har et IHC-anlæg fra 2006 med en Visual 1 controller som jeg godt kunne tænke mig at opdatere. Vi har ca. 20 fortrådede kontakter i huset og ca. 20 "lys-kredse" der er forbundet til controlleren.
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken vej jeg skal gå med min opdatering:
I bund og grund er jeg ude på er det jeg er interesseret i at lave et system hvor jeg stadigvæk kan anvende de allerede installerede kontakter, mens jeg samtidig får adgang til nogle af de smarte løsninger som ikke var mulige i 2006.
Håber der er nogle erfarne sjæle der kan guide mig lidt på vej, jeg er forholdsvis teknisk anlagt, men har ikke rodet med IHC før (vi købte huset i 2016 og har overtaget den tidligere IHC-konfiguration)
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts