spooknik Skrevet October 7, 2020 Rapporter Share Skrevet October 7, 2020 Hej alle sammen Vi købte et hus med et IHC-system, som den tidligere ejer har oprettet. Jeg er ikke en IHC-guru .. men jeg lærer langsomt. Hvors trådløs dimmer sidder fast tændt og slukkes ikke. Jeg synes, det har noget at gøre med, hvordan de er konfigureret i IHC (se vedhæftet billede). Er der nogen, der kan se noget galt? Vi vil bare bruge 'touch' så det fungerer som en normal tænd / sluk. Jeg vedhæftede .vis-filen, hvis nogen vil se. Tak på forhånd unavngivet_backup.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 7, 2020 Rapporter Share Besvaret October 7, 2020 Synes ikke det ligner der er noget galt i dit program. Derimod er det wireless dæmperne som ind imellem har netop det problem du nævner, (kan også være de ikke vil tænde, eller kan være adskillige sekunder om at reagere). Desværre er der ingen gode løsningerne på det andet end: Sluk/tænd controlleren og tage strømmen til dæmperen. Hjælper det ikke så prøv: Upload et tomt program til din controller, og derefter det originale program (husk backup først). Justér lidt på antennen, læg den evt ned så den vender vandret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 spooknik Besvaret October 7, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 7, 2020 2 hours ago, Kandersen said: Synes ikke det ligner der er noget galt i dit program. Derimod er det wireless dæmperne som ind imellem har netop det problem du nævner, (kan også være de ikke vil tænde, eller kan være adskillige sekunder om at reagere). Desværre er der ingen gode løsningerne på det andet end: Sluk/tænd controlleren og tage strømmen til dæmperen. Hjælper det ikke så prøv: Upload et tomt program til din controller, og derefter det originale program (husk backup først). Justér lidt på antennen, læg den evt ned så den vender vandret. Tak for svaret. Jeg prøver, hvad du foreslog Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Glargaard Besvaret October 7, 2020 Rapporter Share Besvaret October 7, 2020 Kan de slukke hvis du bruger knap 2 lokalt på dimmeren? Det kan jo også være det her "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere" - problem... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 spooknik Besvaret October 7, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 7, 2020 3 minutes ago, Allan Glargaard said: Det kan jo også være det her "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere" - problem... Det kunne være ... Jeg skiftede pærerne til LED. Originalen var glødepære. Jeg kan prøve med glødepære igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 7, 2020 Rapporter Share Besvaret October 7, 2020 Det kunne sagtens være LED pæren der driller, men der er også fejl i programmet. Du bør, på alle 3 lysdæmpere, føre "Lys indikering" fra lysdæmperen over på indgangen "Lysindikering" på funktionsblokken, ellers går der kuk i logikken når du slukker det hele fra bryggerset. Øverst højre tryk ved yderdøren, eller øverste højre tryk fra trykket ved sengen i soveværelset. OBS: Det skal være et langt tryk på >2 sek. Efter min mening er det dog lidt ærgerligt at elektrikeren ikke har lavet/solgt et bedre program til kunden, men det giver jo dig mulighed for at få langt flere komfortfordele end den tidligere ejer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 spooknik Besvaret October 8, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 8, 2020 16 hours ago, Henning Pedersen said: Det kunne sagtens være LED pæren der driller, men der er også fejl i programmet. Du bør, på alle 3 lysdæmpere, føre "Lys indikering" fra lysdæmperen over på indgangen "Lysindikering" på funktionsblokken, ellers går der kuk i logikken når du slukker det hele fra bryggerset. Øverst højre tryk ved yderdøren, eller øverste højre tryk fra trykket ved sengen i soveværelset. OBS: Det skal være et langt tryk på >2 sek. Efter min mening er det dog lidt ærgerligt at elektrikeren ikke har lavet/solgt et bedre program til kunden, men det giver jo dig mulighed for at få langt flere komfortfordele end den tidligere ejer. Tak for info! Jeg prøvede med glødepærer, og alt fungerer som det skal. Det er en anden sag af "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere". Tak for hjælpen alle sammen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
spooknik
Hej alle sammen
Vi købte et hus med et IHC-system, som den tidligere ejer har oprettet. Jeg er ikke en IHC-guru .. men jeg lærer langsomt.
Hvors trådløs dimmer sidder fast tændt og slukkes ikke. Jeg synes, det har noget at gøre med, hvordan de er konfigureret i IHC (se vedhæftet billede).
Er der nogen, der kan se noget galt? Vi vil bare bruge 'touch' så det fungerer som en normal tænd / sluk.
Jeg vedhæftede .vis-filen, hvis nogen vil se.
Tak på forhånd
unavngivet_backup.vis
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts