Astronaut Skrevet October 3, 2020 Rapporter Share Skrevet October 3, 2020 Jeg roder med home assistant. Jeg har nogle temperatursensorer og har fået dem til at afrunde til 1 decimal sådan at tallene ser fornuftige ud. Er der nogen der har fundet en bedre måde? Jeg har gjort sådan her: configuration.yaml # Configure a default setup of Home Assistant (frontend, api, etc) default_config: homeassistant: customize: !include customize.yaml customize_glob: !include customize_glob.yaml # ... lots of goo ihc: - url: "http://192.168.67.7" username: secret password: verysecret auto_setup: false info: true sensor: - id: 6583828 name: entre_temperatur_raw unit_of_measurement: "°C" note: På væggen position: Entre - id: 6583591 name: entre_relativfugtighed_raw unit_of_measurement: "%RH" note: På væggen position: Entre - id: 5297172 name: bad_temperatur_raw unit_of_measurement: "°C" note: På væggen position: Badeværelse - id: 5296935 name: bad_relativfugtighed_raw unit_of_measurement: "%RH" note: På væggen position: Badeværelse sensor: - platform: template sensors: entre_temperatur: unit_of_measurement: "°C" value_template: "{{ states('sensor.entre_temperatur_raw') | float | round(1) }}" bad_temperatur: unit_of_measurement: "°C" value_template: "{{ states('sensor.bad_temperatur_raw') | float | round(1) }}" entre_relativfugtighed: unit_of_measurement: "%RH" value_template: "{{ states('sensor.entre_relativfugtighed_raw') | float | round(1) }}" bad_relativfugtighed: unit_of_measurement: "%RH" value_template: "{{ states('sensor.bad_relativfugtighed_raw') | float | round(1) }}" customize_glob.yaml "sensor.*_temperatur_raw": hidden: true "sensor.*_relativfugtighed_raw": hidden: true Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret October 4, 2020 Rapporter Share Besvaret October 4, 2020 off topic. du bør flytte dine passwords til secrets.yaml, så er det nemmere at holde styr på. se https://www.home-assistant.io/docs/configuration/secrets/ Astronaut 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Astronaut
Jeg roder med home assistant. Jeg har nogle temperatursensorer og har fået dem til at afrunde til 1 decimal sådan at tallene ser fornuftige ud. Er der nogen der har fundet en bedre måde? Jeg har gjort sådan her:
configuration.yaml
customize_glob.yaml
Link til kommentar
Del på andre sites
1 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts