StenKrog Skrevet August 1, 2020 Rapporter Share Skrevet August 1, 2020 hei alle jeg forsøger at få ihc til at publishe vi mqtt formålet er at få temperaturer til mqtt og videre til grafana til dette har jeg fundet Dingus gateway men kan simpelthen ikke få den til at virke min brooker virker fint og jeg kan logge på den med mqtt explorer uden problener når jeg kører ihcmqttgateway får jeg denne fejl: for mig ligner det at brookerens ip eller usr/password er forkert men det virker fint i mqtt explorer Ikke-afviklet undtagelse: System.Net.Sockets.SocketException: Værten kendes ikke ved System.Net.Dns.GetAddrInfo(String name) ved System.Net.Dns.InternalGetHostByName(String hostName, Boolean includeIPv6) ved System.Net.Dns.GetHostEntry(String hostNameOrAddress) ved uPLibrary.Networking.M2Mqtt.MqttNetworkChannel..ctor(String remoteHostName, Int32 remotePort, Boolean secure, X509Certificate caCert, X509Certificate clientCert, MqttSslProtocols sslProtocol, RemoteCertificateValidationCallback userCertificateValidationCallback, LocalCertificateSelectionCallback userCertificateSelectionCallback) ved uPLibrary.Networking.M2Mqtt.MqttClient.Init(String brokerHostName, Int32 brokerPort, Boolean secure, X509Certificate caCert, X509Certificate clientCert, MqttSslProtocols sslProtocol, RemoteCertificateValidationCallback userCertificateValidationCallback, LocalCertificateSelectionCallback userCertificateSelectionCallback) ved IhcMqttGateway.Program.Main(String[] args) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
EjvindHald Besvaret August 1, 2020 Rapporter Share Besvaret August 1, 2020 Jeg foreslår, at du stiller spørgsmålet direkte til Jens på dingus.dk for bedste svar. Selv har jeg ikke brugt dette modul - kun Home Assistant integrationen fra ham, og det virker fint. Via enten Home Assistant eller openHAB kan du aktivere mqtt beskeder fra IHC, og det virker fint i begge systemer. Dog er der lidt indlæring, man skal igennem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts