Claus Jensen Skrevet February 28, 2009 Rapporter Share Skrevet February 28, 2009 Hvad er det præcist for et kabel, der skal bruges fra en 120B1202 controller, hvis man vil forbinde sig til RS485 porten til en RS232 port på en computer? Controlleren har så vidt jeg kan se to klemmer, der agerer RS485 port. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret March 1, 2009 Rapporter Share Besvaret March 1, 2009 der er et programmerings kabel med USB og et uden.desværre er www.lk.dk nede, jeg kan ikke lige linke til det..gør det når siden er oppe igen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Jensen Besvaret March 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 2, 2009 Jeg tror, at jeg går routen med f.eks. Moxa NPort 5230 (http://www.moxa.com/product/NPort_5230.htm). Så kan både RS485 og RS232 porten komme på nettet, hvilket alt andet lige gør tingene noget nemmere.Hvis der er nogen der kender til en billigere udgave (denne koster omkring 1200 kr), der kan det samme, må I gerne sige til. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Barfod Besvaret March 2, 2009 Rapporter Share Besvaret March 2, 2009 thomasbl skrev:der er et programmerings kabel med USB og et uden.Man kan ikke programmere IHC'en gennem RS485-grænsefladen. Jeg tror, Claus gerne vil se på RS485-signaler.En idé er fx denne RS232/RS485-omformer fra DanBit: http://www.danbit.dk/produkter/1804.phtml-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret March 2, 2009 Rapporter Share Besvaret March 2, 2009 godt læst Fod..og fuldstændig korrekt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Claus Jensen
Hvad er det præcist for et kabel, der skal bruges fra en 120B1202 controller, hvis man vil forbinde sig til RS485 porten til en RS232 port på en computer? Controlleren har så vidt jeg kan se to klemmer, der agerer RS485 port.
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts