Jakob Bruun Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Jeg vil lige minde folk om, at hvis de har så stor en IHC-installation at der skal bruges flere transformere, så husk at forbinde nul'erne på ALLE transformerne, ellers får man rigtig meget sjov med en gang fejlfinding ;)En af mine tidligere kollegaer, har netop ringet og spurgt tid råds fordi lyset tændte og slukkede automatisk en gang i mellem, og noget lys med dimmer stod og kørte op og ned hele tiden.Det hus jeg går og laver i øjeblikket, der har været andre på det fra start af, og de havde ikke lagt den ledning mellem nul'erne. Efter en måneds tid havde vi vidt forskellige spændinger på systemet, og ca. 20 volt mellem 2 nul'er.Det hjælper et kort stykke tid, at slukke for hele anlægget og tænde det igen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret November 19, 2007 Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 må jeg købe en vokal, hvor og hvordan er det lige at problemet opstår ?MhvAllan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 Transformerne har ikke noget nul-punkt at holde sig til, sådan har jeg i hvertfald forstået det.. Men en ting er sikkert, det hjælper gevaldigt at forbinde nul'erne Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 19, 2007 Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 vel ikke fra flere grupper?nul´len er vel taget fra samme gruppe. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 Nu er det transformere vi snakker om, og sekundær siden..Men ja, på primærsiden er det den samme gruppe.Men prøv, lad det køre i nogle måneder, uden strømafbrydelser, så skal i nok finde ud af hvorfor jeg siger det. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 19, 2007 Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 hvis det er sekundær side så er det \"-\"..med mindre du kører 400v ned til 230v.er det elektroniske trafoer eller jernkerne?har aldrig hørt at man skulle forbinde at \"-\" på sekundær side sammen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2007 Sig mig en gang, læser INGEN de der fine vejledninger der følger med transformerne???Der skal føres en ledning mellem 0 V-terminalerne påstrømforsyningerne (vist på figur 2), således at allestrømforsyninger har samme 0 V-reference.Og nej, de hedder IKKE - men 0V...Indlægget redigeret: Jakob Bruun, den: 2007/11/20 15:19 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 20, 2007 Rapporter Share Besvaret November 20, 2007 nej det har jeg endnu ikke set i brugervejledningen..hvilke trafoer bruger iog ja, helt korrekt så er det 0V.du har fuldstændigt retbare nemmere at sige minus.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 20, 2007 72W IHC Strømforsyningerne... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 20, 2007 Rapporter Share Besvaret November 20, 2007 nå, jeg skal da lige huske det, næste gang..det har jeg dog ikke læst i vejledningen..som ligger i skraldespanden:P så tak.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret November 21, 2007 Rapporter Share Besvaret November 21, 2007 NÅ, SÅ har jeg fattet det - jeg var helt sikker på at du snakkede om HALOGEN trafoer og kunne slet ikke se sammenhængen Men det er helt korrekt at Ov SKAL forbindes, når man bruger flere \"IHC Transformatore\".Med venlig hilsenAllan GøndahlIBI KonsulentIBISystem.dk Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 21, 2007 Hehe Allan, hvis man læser lidt langsommere, så står det faktisk i tråden Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts