sbv1307 Skrevet May 17, 2020 Rapporter Share Skrevet May 17, 2020 Jeg fik lavet en lille serie af minimoduler, hvortil der kan tilsluttes 14 svagstrømstryk. Minimodulet tilsluttes 4 indgange på et IHC Input 24 modul og en tilhørende funktionsblok overfører signalet, fra den tast der er trykket, til det program (typisk Kip tænd sluk) der skal aktiveres. Herved kunne jeg forøge antallet af indgange fra 16 til 56 på et IHC Input 24 modul. For dem der er stødt ind i lignende problem, med manglende indgange, eller bare er interesseret, har jeg lagt funktionsblokke, produktbeskrivelse og dokumentation ud på Google drive her: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1PdKghZ8j1VPnH1peUcG3Qugtv0dsBeLw Modulerne sælger jeg for kr. 150,- pr stk. Min historie Jeg stod i den situation, at jeg var endt op med 225 indgange fordelt på to etager. 176 indgange var svagstrømstryk, resten er PIR og magnetkontakter. I installationen er der uderligere et IHC 230V 8 indgange, og et IR input, som hver tager en Controller indgang. Ved sammenkobling af to Controllere anvendes der en indgang på begge Controllere. Dette efterlader 12 Controller indgange fordelt på to Controllere, der giver mulighed for tilslutning af (12 x 16) 192 indgange. Udbygning med en 3. Controller er der ikke plads til i teknikrummet (skabet), så jeg gik i tænkeboks. Her opstod ideen om, at det måtte kunne lade sig gøre, at dele indgange på IHC Input modulet med flere svagstrømstryk. Resultatet er er blevet til, at jeg fik lavet en lille serie af “1-14 input Decimal-to-BCD Encoder” moduler, som har løst mit problem. I min installation har jeg flyttet 94 svagstrømstryk over på 2 IHC Input 24/24 moduler, så det gav plads til alle indgange. Lars Jacobsen, EjvindHald og Kandersen 2 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret May 17, 2020 Rapporter Share Besvaret May 17, 2020 Jeg har desværre ikke nået at få testet det endnu. Men når det sker, så er min plan at bruge det til PIR´s. (bla til mit udendørs belysning som skal være mere end smart, da det skal tænde og slukke på pir (tænde foran, og slukke bagved). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 17, 2020 Rapporter Share Besvaret May 17, 2020 Super flot arbejde! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Holm Larsen Besvaret November 4, 2020 Rapporter Share Besvaret November 4, 2020 På 17.5.2020 at 13:45 , sbv1307 skrev: Jeg fik lavet en lille serie af minimoduler, hvortil der kan tilsluttes 14 svagstrømstryk. Minimodulet tilsluttes 4 indgange på et IHC Input 24 modul og en tilhørende funktionsblok overfører signalet, fra den tast der er trykket, til det program (typisk Kip tænd sluk) der skal aktiveres. Herved kunne jeg forøge antallet af indgange fra 16 til 56 på et IHC Input 24 modul. For dem der er stødt ind i lignende problem, med manglende indgange, eller bare er interesseret, har jeg lagt funktionsblokke, produktbeskrivelse og dokumentation ud på Google drive her: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1PdKghZ8j1VPnH1peUcG3Qugtv0dsBeLw Modulerne sælger jeg for kr. 150,- pr stk. Min historie Jeg stod i den situation, at jeg var endt op med 225 indgange fordelt på to etager. 176 indgange var svagstrømstryk, resten er PIR og magnetkontakter. I installationen er der uderligere et IHC 230V 8 indgange, og et IR input, som hver tager en Controller indgang. Ved sammenkobling af to Controllere anvendes der en indgang på begge Controllere. Dette efterlader 12 Controller indgange fordelt på to Controllere, der giver mulighed for tilslutning af (12 x 16) 192 indgange. Udbygning med en 3. Controller er der ikke plads til i teknikrummet (skabet), så jeg gik i tænkeboks. Her opstod ideen om, at det måtte kunne lade sig gøre, at dele indgange på IHC Input modulet med flere svagstrømstryk. Resultatet er er blevet til, at jeg fik lavet en lille serie af “1-14 input Decimal-to-BCD Encoder” moduler, som har løst mit problem. I min installation har jeg flyttet 94 svagstrømstryk over på 2 IHC Input 24/24 moduler, så det gav plads til alle indgange. Hvordan får man bestilt et sådant modul? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret November 4, 2020 Rapporter Share Besvaret November 4, 2020 11 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev: Hvordan får man bestilt et sådant modul? Skriv en PM til ham (Steen hedder han), hvis han ikke svare her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 5, 2020 Rapporter Share Besvaret November 5, 2020 Se kontaktinfo nederst i dokumentet her: https://drive.google.com/drive/folders/1enNnVKAo1SZ-ZyujgTnhLXKb5pges8UW Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts