IHC-Lærling Skrevet April 30, 2020 Rapporter Share Skrevet April 30, 2020 Hejsa Da undertegnede ikke er 100 meter mester i IHC, ville det være en stor hjælp hvis der var nogle der ville ligge et skærmbillede op af jeres brug af FB. Udelys 2,0., Jeg har ikke dimmer på. Ønske: - Lystænder på skumring - Slukker på ur. Det er det behovet er lige nu, på forhånd tak DH. Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret May 1, 2020 Rapporter Share Besvaret May 1, 2020 Hej Thomas Du trækker følgende scenarie udgange over på scenarie på din lampe. Mørkt med OFF Ur med ON Sluk med OFF Udgang fra lampen føres over på indgang tilbagemelding på funktionsblokken. Dit UR indstiller du til de tider hvor der må være lys, f.eks fra 16.00 til 22.00 Virkemåde indstilles til "Mørkt og ur". Denne indstilling fremkalder "Mørkt" scenariet når det bliver mørkt, men da den er trukket over med OFF, bliver lyset ikke tændt. Når indgangen for ur skifter til ON, OG indgangen for mørkt er ON, fremkaldes "Ur" scenariet, men altså kun hvis det er mørkt. Hvis det bliver mørkt efter indgang for uret er skiftet til ON fremkaldes ur scenariet. God fornøjelse. PS. Hvis du markerer funktionsblokken og trykker F1, kommer der en hjælpe fil. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 hamderdoygaard Besvaret May 10, 2020 Rapporter Share Besvaret May 10, 2020 @IHC-Lærling hvis du fik det til at virke, så send gerne et eksempel herpå. altså skærmdump mv. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret May 10, 2020 Rapporter Share Besvaret May 10, 2020 @hamderdoygaard hvis du har installeret funktionsblokken korrekt, får du en hjælpefil frem når du trykker F1. Hvis den ikke hjælper så, send mig gerne en besked. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 hamderdoygaard Besvaret May 10, 2020 Rapporter Share Besvaret May 10, 2020 @Henning Pedersen nu skriver du "hvis du har installeret funktionsblokken korrekt" - jeg sidder og læser lidt om det inden jeg går igang og er på helt bar bund. Igår fik jeg programmeret vores wireless knapper og loftdåser op, så jeg er het grøn i det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret May 11, 2020 Rapporter Share Besvaret May 11, 2020 12 timer siden, hamderdoygaard skrev: så jeg er het grøn i det. Ikke noget problem, der har vi alle været. Med udelys 2.0 går jeg ud fra, at du under download har hentet "Udvendigt lys 2.0". I den ZIP fil var der 3 filer, Et tekstdokument, samt en PDF, og en IFB fil. Som jeg skriver i tekstdokumentet så SKAL både PDF og IFB filerne gemmes i sammen mappe under Visual funktionsbloks. f.eks. 07. Intelligente boliger. Så længe funktionsblokke er rød, dvs. den lille firkant ud for funktionsbloks navnet er rød, så kan du, som ved originale LK funktionsblokke trykke F1 for at få hjælp. Hvis den ikke er rød, så anbefaler jeg at du henter og installer den igen. Hvis vi er enige så langt og det stadig giver problemer, så prøv at beskrive hvad du gerne vil, og vedhæft gerne dit program eller et skærmdump. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
IHC-Lærling
Hejsa
Da undertegnede ikke er 100 meter mester i IHC, ville det være en stor hjælp hvis der var nogle der ville ligge et skærmbillede op af jeres brug af FB. Udelys 2,0.,
Jeg har ikke dimmer på.
Ønske:
- Lystænder på skumring
- Slukker på ur.
Det er det behovet er lige nu, på forhånd tak
DH.
Thomas
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts