ChrisR Skrevet April 5, 2020 Rapporter Share Skrevet April 5, 2020 Godaften Efter længere tids problemer med at konvertere fra TermIHC til HW6.2 har jeg nu endelig fået liv i den nye controller. Jeg har mistet alt programmering fra den gamle controller, derfor nu følgende problemstilling: - Er disse pir et IHC produkt der kommunikere med controlleren eller blot en almindelig 230v afbryder/pir sat i serie med udgangen? På forhånd tak Med venlig hilsen Chris Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret April 5, 2020 Rapporter Share Besvaret April 5, 2020 Det ligner en IHC pir. Og den ved siden af er IHC skumringsrelæ. Hvis det er en IHC pir, så skulle den gerne have et indgang på et input modul. Og det samme med skumringsrelæet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 rpap Besvaret April 8, 2020 Rapporter Share Besvaret April 8, 2020 Den er magen til min, og det er en af de “gamle” modeller, der bliver strømforsynet direkte af målestrømmen fra indgangsmodulet, så den er tilsluttet et 24V indgangsmodul med 24mA målestrøm (hedder 24/24 i dag, men da din tavle blev bygget eksisterede 24/3 sikkert ikke) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ChrisR Besvaret April 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2020 Hej, tak for svar. Er der en måde at finde hvilken indgang den er tilkoblet ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret April 13, 2020 Rapporter Share Besvaret April 13, 2020 19 timer siden, ChrisR skrev: Hej, tak for svar. Er der en måde at finde hvilken indgang den er tilkoblet ? Hvis den allerede er programmeret, så burde du kunne se det ud af Visual programmet. Hvis ikke den er programmeret, tja så er der kun den hårde vej. Håbe på dokumentationen er "fyldestgørende" (er den garanteret ikke). Og ellers følge kablet op. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ChrisR Besvaret April 13, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 13, 2020 Hej igen. Der er desværre ingen dokumentation på anlægget. Så alt er programmeret på den hårde måde. Jeg kan desværre hellere ikke følge kabel da de er samlet og løber i indemuren. Der er dog en 3-5 indgange (med ledninger i) jeg ikke kan få til at lave input. Hvordan vil pir og skumringsrelæ være at måle på? Sidste mulighed vil selvfølgelige være at måle Ohm over alle de ukendt indgange og så måle i pir/skumringsrelæ og finde den rigtige ledning? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret April 13, 2020 Rapporter Share Besvaret April 13, 2020 Eller den mere besværlige måde.. Udelukkelsesmetoden. Men det er måske den du fandt de 3-5 indgange på? Hvis du mener ledningerne er monteret. Så start Service view og log indgangene. Bagefter stiller du dig ud foran bevægelsessensoren og danser fandango et par timer, (just kidding, et par minutter burde være nok ). Så skulle loggen gerne have registreret noget. En god ide er, at der ikke er noget der laver noget andet i boligen samtidig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 14, 2020 Rapporter Share Besvaret April 14, 2020 Ja eller man kan midlertidig oploade det progam LK har lavet til formålet med at finde ud af hvilken indgang/udgang noget er tilkoblet. Men man skal dog stadig have "nogen" til at aktivere inputtene mens man selv kikker i Visual (ServiceView). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
ChrisR
Godaften
Efter længere tids problemer med at konvertere fra TermIHC til HW6.2 har jeg nu endelig fået liv i den nye controller.
Jeg har mistet alt programmering fra den gamle controller, derfor nu følgende problemstilling:
- Er disse pir et IHC produkt der kommunikere med controlleren eller blot en almindelig 230v afbryder/pir sat i serie med udgangen?
På forhånd tak
Med venlig hilsen Chris
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts