Thomas H. Kristensen Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Jeg har netop fået udskiftet min elmåler til en elektronisk ABB DELTAplus måler som jeg forstår har en pulsudgang. Har nogen erfaring med at koble den på IHC'en således jeg kan se målervisning i eks. SceneView?Tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret November 2, 2007 Rapporter Share Besvaret November 2, 2007 det skulle nok kunne laves, den skal bare tælle \"pulsen\", men er det dit elselskab der har sat den op?måske skulle du spørge dem først, om du må.det er jo deres.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBISystem.dk Besvaret November 2, 2007 Rapporter Share Besvaret November 2, 2007 Hej,Puls udgangsklemmerne sidder inde under plomben, så hvis det ikke er din egen \"bimåler\" er de fleste EL selskaber ikke til at hugge eller stikke i, de lyder godt nok sjove i DONG kundeservice, hvis man ringer og spørger.Jeg har vist noget liggende fra dengang jeg satte min egen op, med log for hver dags forbrug mm, jeg ser lige om jeg kan finde den og ligge den op.V1 elller V2 ?Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulentwww.IHC123.dkwww.IBISystem.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas H. Kristensen Besvaret November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2007 Tak for svaret. Det er min lokale elektriker som satte den op sammen med gruppetavlen. Men han var nede på elværket og bytte den gamle. Jeg prøver at lokke med ham... Kan du anvise mig nærmere i hvordan det tilsluttes?Jeg vil meget gerne se på det du har Allan. Jeg kører med V2.Indlægget redigeret: THK, den: 2007/11/03 20:12 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret November 9, 2007 Rapporter Share Besvaret November 9, 2007 Det burde ikke være noget problem at så din lokale installatør til at montere en ledning på så du kan benytte pulsudgangen.. Jeg har da 4-5 gange været ude og gøre den slags, og sætte en ny plombe på.Jeg benytter selv noget automatisk aflæsning af min elmåler, men det er dog ikke IHC men LON-baseret system.Se herDet jeg har lavet, benytter dog også en linux server med Apache, PHP og MySQL installeret.Min plan er at den skal aflæse vand og varmemålere også... Jeg mangler kun lige at sætte den til at opfange pulserne fra den andre ting Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret November 10, 2007 Rapporter Share Besvaret November 10, 2007 at klippe en plombe og sætte en anden på, ville jeg dog aldrig gøre uden at høre elskabet først, det kunne give problemer med dem....så forklar dem stille og roligt at du vil overvåge dit forbrug, så du kan blive \"mere grøn\" og udlede mindre CO2.mon ikke de så giver dig lov.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas H. Kristensen Besvaret November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 Jakob - du siger du bruger et LON baseret system... Jeg kan se at min elmåler har en CAL06000 \"LON a-band\" fætter siddende ved siden af elmåleren. Kan du forklare mig hvad forskellen er og om jeg kan bruge den til noget?Smart, det du har lavet... Det vil jeg osse ha' Skriv evt. på email:thhv@adslhome.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret November 12, 2007 Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 Hehe, jeg har ingen anelse om hvad det er...Men hvis du nu giver mig navnet på producenten og et modelnummer, så kan jeg da prøve at slå det op.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas H. Kristensen Besvaret November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 Der sidder en DELTAplus elmåler og ved siden af et SCA modul (Serial communicationadapter). Der findes beskrivelse af det her:http://www.abb.dk/productguide/product.aspx?productLanguage=dk&country=DK&c=4b2caa686db964cac1256e89004729fc&db=seitp329 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret November 12, 2007 Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 Du skal slutte den til en EIB, LON eller M-bus controller... Så kan du hive en masse oplysninger ud af den.Men sådan en koster penge.Hvis man vil gøre det på en billig måde, så forbinder man en puls udgang direkte til sin computer, jeg ved ikke præcis hvordan det skal gøres, men det kan Google garanteret svare på, han ved nemlig ALT Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret November 12, 2007 Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 du kunne sætte udgangen i din IHC, lave et lille program, der tæller \"puls\" og gemme det i en log.ellers skal du finde en pulstæller,som kan vise eller sende en log.LON løsningen er dyr, men LK har da lidt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas H. Kristensen Besvaret November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 Der er en pulsudgang, men jeg ved ikke hvor den er og hvad der kommer ud af den? Og hvorfor levere elværket en LON SCA adaptor med...? Jakob, må jeg spørge hvor og hvad du gør når du er ude og sætte en ledning på...?Jeg tror også Google ved en masse om det, men det er ikke lykkedes mig at få noget brugbart resultat ud af den. Men jeg tror også blot, at jeg har for lidt grundviden om LON emnet og derved søger på \"sport\" når det er egentlig er \"vægten af en bordtennisbold\" jeg søger efter. Har i nogle søgefif? (ja ja den vejer 2,7 g ) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret November 12, 2007 Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 Jeg får en plombe med af min chef, jeg kører ud til kunden, klipper den eksisterende plombe, åbner og finder de 2 klemmer. Monterer en ledning på dem, fører dem ud af målerrammen, lukker det hele og sætter den nye plombe på ;)Hvor de sidder, er meget forskelligt..På din model, sidder de vist under en lille klap der dækker skruerne til tilslutningsledningerne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret November 12, 2007 Rapporter Share Besvaret November 12, 2007 her er et direkte link til en PDF fil med din måler.kig på side 10-11der står lidt om pulsen.http://library.abb.com/GLOBAL/SCOT/SCOT296.nsf/VerityDisplay/E15027E9C5294799C125726F0031B5BD/$File/2CMC481002D0008_B_en_DELTAplus_29567_Eng.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Thomas H. Kristensen
Jeg har netop fået udskiftet min elmåler til en elektronisk ABB DELTAplus måler som jeg forstår har en pulsudgang. Har nogen erfaring med at koble den på IHC'en således jeg kan se målervisning i eks. SceneView?Tak
Link til kommentar
Del på andre sites
13 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts