Hop til indhold
  • 0

Avanceret udgave af SceneView i Frankrig?

Jakob Barfod
 Share

Spørgsmål

Den franske udgave af Controlleren med viewer markedsføres som "Schneider Electric" i Frankrig: 170_p88963-200x200.jpgMen er der nogen SceneView-eksperter, der kan gennemskue, hvad de har gjort med SceneView?For det første lader det til, at de har bygget følgende op:[img size=450]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Fransk_Sceneview.jpg.Men hvordan?For det andet lader det til, at de kan få Sceneview til at tælle kWh, se dette skærmdump:Fransk_Sceneview_2.jpg.Se også her.Er der nogen her, der kan lave det samme?-- Jakob

post-221-13549256723321_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ja det skulle ikke være umuligt...Men Kwh forbruget kræver enten at du har en bimåler med pulsudgangsåledes at du kan bruge Lk´s forbrugs FBellers skal du vel igang med at konstruere nogle tælleblokke forhver udgang du bruger til en lampe, men disse vil ikke være præciseog er jo selvfølgelig afhængige af at du definerer hvor mange wattudgangen bruger.Det er endnu ikke muligt at importere temperaturer fra følere indi IHC systemet pt. men jeg har hørt en fugl synge om at det kommer.At få resultaterne vist i sceneview er ikke noget problem, deter almindelig træk-og-slip programmering i sceneview.Den simple forklaring på det "Avancerede" sceneview er simpelthen at de har været igang med en 3D grafisk baggrundbillede.Dette kræver bare en smule know how og ikke mindst tid i eksempelvis Microsoft VisioMVHDaniel

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Daniel.Det er fine eksempler. Du har nok ret, i

at de har været igang med en 3D grafisk baggrundbillede
- selv om jeg ikke kan gennemskue, hvordan de har lavet fanebladene - der plejer at skulle være et hus-ikon for at kunne skifte mellem de forskellige billeder.Kan du gennemskue, hvad der sker på skærmbilledet længst til højre her:[img size=356]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Fransk_Sceneview_3.jpg?Og til sidst: Hvordan har du implementeret alarm-tastaturet ([img size=200]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/2.jpg)? Har du hardcodet de enkelte taster, så det kræver en omkodning, hvis du skifter kode - eller er der en standardiseret måde at gøre det på?-- Jakob

post-221-13549256725482_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

hvis du bruger dette scenehop ikon og fjerner teksten under egenskaber: 1-c5d80455dc47864429dd81a54c580324.jpg Vil du have en "ren" gennemsigtig ring der fungerer som scenehop.Placer denne henover et "faneblad" tegnet i baggrundsbilledet...Det er lidt svært at se hvad der sker på billedet, men jeg tror de prøver at illustrere at man kan indstille timere, ure etc. gennem en grafisk brugerflade?Alarmdelen er lavet ved hjælp af FB 6.1.101b tastatur uden memory. Hver indgang i Fb´eren linkes direkte til et tekstfelt i scenedesign. tekstfeltet gøres ligesom i scenehop usynligt ved at fjerne teksten.Disse 4 tekstblokke placeres henover det ciffer der ønskes som 1,2,3 og 4 ciffer i koden.Tastaturet er således kun en grafiskbaggrund men fungerer som alarmtastatur ved hjælp af tekstfelter der linker direkte til alarmtastatur Fb´eren;-)Så for at svare på dit spørgsmål; nej der er ikke en standartiseret måde at gøre det på, men jeg skal igang med at konstruere en FB med 10 indgange og mulighed for flere en 4 cifre i koden.

post-224-13549256725795_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har her til aften konstrueret en FB der har indgange for alle tal mellem 0-9 & derudover er der mulighed for at vælge om man ønsker at benytte en kode på 4, 6 eller 8 cifre.Så er det bare at placere et tekst link på hver tast, så er programmeringen i scenedesign statisk fremover. Så er det kun i Visual at man skal ind og ændre kode + kodelængde hvis man lyster :-)Der er jo ikke nogen ide i at gøre det muligt at ændre i kode + kodelængde indefra sceneview hvi man bruger det som alarmpanel :-)Blok vedhæftet: [file name=Kodetastatur_med_0_9_taster_og_468_cifre__uden_memoryfunktion.zip size=4491]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Kodetastatur_med_0_9_taster_og_468_cifre__uden_memoryfunktion.zip[/file]

Kodetastatur_med_0_9_taster_og_468_cifre__uden_memoryfunktion.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej dtpnv. er i gang med at lave en touchscreen med visual 2 m. viewer, og har kikket lidt på dine grundpland og alarm.Og på din alarm har du lavet noget som liner 3 dioder, og så er det jeg er meget nysgeri, om hvordan du har laver den.Og hvis du har nogle fotos af hele touchskærmen, med dine grundplan, og alarm.henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Henrik"Dioderne" er lavet som rød & grøn signallampe i scenedesign.den grønne indikerer at alarmen er sat til og følger ganske simpelt alarm totalalarm tilkoblet udgangen i alarm FB´eren.den røde indikere at alarmen ikke er sat til og virker ligesom ovenstående dog er der sat hak i inverteret funktion dvs. at når alarmen er i off lyser den røde lampe.Jeg skal nok se om jeg kan få taget nogle billeder, det bliver dog ikke lige med det samme da jeg er hængt rimeligt godt op for tiden.Håber du kunne bruge svarene:-)MvhDaniel

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej dtpnv. jo jeg kunne helt klart bruge svarene. var ikke klar over ar der var nogle "dioder" i ihc.Har også kikket lidt på den FB du har lavet, den er meget smart,men fra FB må du da tilslutte den til en alarm, og hvilken.har kikket på den standart lk alarm 6.2.01.b men kan ikke helt finde ud af at "fortråde" den fra din FB,

Link til kommentar
Del på andre sites