thk Skrevet February 11, 2020 Rapporter Share Skrevet February 11, 2020 Hej Home Assistant assistants Lige startet med Home Assistant og får denne besked Unable to read project from IHC controller Helt Classic yaml config: ihc: - url: 'http://192.168.1.50' username: user password: pass Controller: hw 6.1 Visual 2 "tillad 3. parts..." : ja Alt andet Tado, Heos, Surepet, USG virker fint. Er der nogen der har været nede af denne vej? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Becker Besvaret February 11, 2020 Rapporter Share Besvaret February 11, 2020 Du skal passe på med at alle indrykninger er korrekte og så skal du fortælle om din auto_setup skal være automatisk eller manuel Jeg har valgt at indtaste alle mine IHC entries manuelt, så jeg derved har styr over hvad jeg integrerer med HA. sættes den til auto tager HA bare alt ind i en stor rode bunke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 Hvilken fw. har du i din controller? Det fungerer i hvert fald ikke med fw 2.8.4 på en hw 6.1 controller, og der er vist også problemer hvis fw er for gammel. Hvis du prøver med fw 2.7.220 burde du få hul igennem til controlleren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 1 time siden, TorbenSørensen skrev: Hvilken fw. har du i din controller? Det fungerer i hvert fald ikke med fw 2.8.4 på en hw 6.1 controller Af ren nysgerrighed. Hvorfor skulle HA ikke virke med en hw 6.1 controller som kører med firmware 2.8.4? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 9 minutter siden, Kandersen skrev: Af ren nysgerrighed. Hvorfor skulle HA ikke virke med en hw 6.1 controller som kører med firmware 2.8.4? Godt spørgsmål, som jeg ikke kan svare på, men man får i hvert fald den fejlmeddelelse som 'thk' får, hvis man kører med fw 2.8.4 på hw 6.1 controller, og det får man ikke med f.eks. fw 2.7.220. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 Mit gæt er at den gamle bruge det helt gamle ssl EjvindHald 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 32 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Mit gæt er at den gamle bruge det helt gamle ssl Men det burde 2.8.4 firmwaren jo ændre på, så HA virker med den. Det er jo software/firmware. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thk Besvaret February 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 Hej alle Jeg bruger firmware 2.7.220 og tilgår ikke controlleren med https Hvis jeg anvender det omtalte værktøj "Alternative Service View Application" kommer denne exception: (Er der i øvrigt ikke andre metoder til at udtrække id'er?) Tak for jeres input /Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 39 minutter siden, thk skrev: Hej alle Jeg bruger firmware 2.7.220 og tilgår ikke controlleren med https Hvis jeg anvender det omtalte værktøj "Alternative Service View Application" kommer denne exception: (Er der i øvrigt ikke andre metoder til at udtrække id'er?) Tak for jeres input /Thomas Kan du hente vis filen via IHC visual? Fordi du kan bare id'erne direkte i filen - måske jeg skulle udvide ihc docs med id Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thk Besvaret February 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 11 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Kan du hente vis filen via IHC visual? Fordi du kan bare id'erne direkte i filen - måske jeg skulle udvide ihc docs med id Jo jo den er nem at hente, uden problemer. Men jf. hass.io ihc integration manual: "The IHC resource id should be specified as an integer value. In the project file the id will be specified as a hex number." Det betyder vel jeg skal have oversat hex to int? Har du nogen bud på SoapException fejlen i øvrigt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 Du kan finde resource id direkte i dit visualprojekt, ved at holde Ctrl nede, imens du fører musen hen over de forskellige input/output - både direkte på produkterne og i dine funktionsblokke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 12, 2020 Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev: måske jeg skulle udvide ihc docs med id Det har jeg forslået dig før, Mikkel Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thk Besvaret February 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 1 time siden, TorbenSørensen skrev: Du kan finde resource id direkte i dit visualprojekt, ved at holde Ctrl nede, imens du fører musen hen over de forskellige input/output - både direkte på produkterne og i dine funktionsblokke. Det var et godt tip. Mange Tak! :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thk Besvaret February 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 12, 2020 Det virker fint med manuel device id import. Så er jeg da i gang :-) Tak for hjælpen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 12 timer siden, Kandersen skrev: Det har jeg forslået dig før, Mikkel Jamen det er da kommet på.... altså lige her i går aftes: "Avanceret -> Vis interne IDs" Lars Jacobsen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thk Besvaret February 13, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 18 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Kan du hente vis filen via IHC visual? Fordi du kan bare id'erne direkte i filen - måske jeg skulle udvide ihc docs med id Hvordan kommer jeg igang med "ihc docs"? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 3 timer siden, thk skrev: Hvordan kommer jeg igang med "ihc docs"? http://jemi.dk/ihc/docs/ Hent filen fra din controller via LK visual og upload Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 @Mikkel Skovgaard Der er noget galt med IHC dokumentationen.. Se dette screendump.. Bemærk indgangene står dobbelt. Både som ledige om som i brug. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 19 minutter siden, Kandersen skrev: @Mikkel Skovgaard Der er noget galt med IHC dokumentationen.. Se dette screendump.. Bemærk indgangene står dobbelt. Både som ledige om som i brug. Tak - det er fixed nu Kandersen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 Endnu en detalje @Mikkel Skovgaard Når jeg går ind under avanceret og vælger "Vis funktinsblokke", så springer den ned til funktionsblokke, men firkanten drejer rundt.. Der sker ikke noget? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thk Besvaret February 13, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 5 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: http://jemi.dk/ihc/docs/ Hent filen fra din controller via LK visual og upload Fedt nok - er der ikke nogen wireless outputs? eller kigger jeg ikke ordentligt efter? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 7 minutter siden, thk skrev: Fedt nok - er der ikke nogen wireless outputs? eller kigger jeg ikke ordentligt efter? Er det de nye dimmers? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 11 minutter siden, Kandersen skrev: Endnu en detalje @Mikkel Skovgaard Når jeg går ind under avanceret og vælger "Vis funktinsblokke", så springer den ned til funktionsblokke, men firkanten drejer rundt.. Der ske Har du måske en stor vis fil. Det er pænt tungt at lave den funktion blok dokumentation. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 2 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Har du måske en stor vis fil. Det er pænt tungt at lave den funktion blok dokumentation. Næ, ikke specielt. 3.6MB Og den står stadigvæk og kører rundt.. (jeg lod den stå siden jeg skrev det, så 10-12 minutter har den stået ). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 Lige nu, Kandersen skrev: Næ, ikke specielt. Og den står stadigvæk og kører rundt.. (jeg lod den stå siden jeg skrev det, så 10-12 minutter har den stået ). Den er timed ud. Må hellere se på det i morgen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 13, 2020 Rapporter Share Besvaret February 13, 2020 Lige nu, Mikkel Skovgaard skrev: Den er timed ud. Må hellere se på det i morgen Tjek! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
thk
Hej Home Assistant assistants
Lige startet med Home Assistant og får denne besked
Helt Classic yaml config:
ihc:
- url: 'http://192.168.1.50'
username: user
password: pass
Controller: hw 6.1 Visual 2
"tillad 3. parts..." : ja
Alt andet Tado, Heos, Surepet, USG virker fint.
Er der nogen der har været nede af denne vej?
Link til kommentar
Del på andre sites
38 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts