Jeg har for nyligt købt hus og har planer om snart at skulle igang med at lave et teknik-rum og i det heletaget lave opgraderinger i huset. Huset er i dag bygget med alm. eltavle, så er jo klar over der skal noget større tavle til.
Jeg er begyndt at lave en oversigt over alle de svagstrømskontakter og sensorer som skal opdateres, men har et grundliggende spørgsmål til jer:
Lyset i loftet skal jo styres med kontakter (som det er i dag), men har i hooket alle alm. stikkontakter i væggen igennem 230 output i IHC?
Hvor meget af elsystemet kører over IHC? (Stikkontakten til vaskemaskinen gør nok ikke, men nogle stik i køkkenet kunne. Hvor sætter i grænsen?)
Meget lys er i dag LED, men synes når jeg slår de forskellige dimmere op at de ikke virker på LED. Hvad gør i som er smartere end fx. Philips HUE?
Noget af det første jeg vil opgradere er udendørslys. Jeg synes hurtigt IHC bliver kompliceret og dyr i forhold til HUE men UHC kontakter er bare flottere og mere komplet. Hvad har i lavet af overvejelser?
Spørgsmål
rune.hogh
Hej Alle,
Jeg har for nyligt købt hus og har planer om snart at skulle igang med at lave et teknik-rum og i det heletaget lave opgraderinger i huset. Huset er i dag bygget med alm. eltavle, så er jo klar over der skal noget større tavle til.
Jeg er begyndt at lave en oversigt over alle de svagstrømskontakter og sensorer som skal opdateres, men har et grundliggende spørgsmål til jer:
Håber på masser af input inden jeg går i gang.
Mvh
Rune
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts