Lofterpalle Skrevet February 5, 2020 Rapporter Share Skrevet February 5, 2020 Kan jeg bruge denne pir ensor til ihc? http://webshop.solar.dk/article/Web Katalog DK-EL-(10.00 - 29.99) Stærkstrømsmateriel-24.00 Styring- og funktionskomponenter-24.90 PIR sensorer-Servodan-Bevægelsesdetektorer-Servodan - Sensorer/3467000145 Eller har i andre forslag. Kunne personligt godt tænke mig den var lidt mindre og diskret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 53 minutter siden, Lofterpalle skrev: Kan jeg bruge denne pir ensor til ihc? Ja - den er ganske udmærket, har brugt den i mange projekter. Du skal dog være opmærksom på at den ikke tilbyder LK´s muligheder for at indstille den til 90 grader, hvis den f.eks kun skal reagere på 1/2 delen af rummet. Jeg syntes heller ikke rigtig jeg har haft succes med at indstille den, så mindre dyr kan bevæge sig under den uden at den tænder lyset. 57 minutter siden, Lofterpalle skrev: Eller har i andre forslag. Kunne personligt godt tænke mig den var lidt mindre og diskret. Samme producent har en 230v pir som er langt mere diskret. Jeg har aldrig brugt den, men det er en mulighed. Husk du skal bruge et 230v input modul til dem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lofterpalle Besvaret February 5, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 (rettet) 3 timer siden, Henning Pedersen skrev: Ja - den er ganske udmærket, har brugt den i mange projekter. Du skal dog være opmærksom på at den ikke tilbyder LK´s muligheder for at indstille den til 90 grader, hvis den f.eks kun skal reagere på 1/2 delen af rummet. Jeg syntes heller ikke rigtig jeg har haft succes med at indstille den, så mindre dyr kan bevæge sig under den uden at den tænder lyset. Samme producent har en 230v pir som er langt mere diskret. Jeg har aldrig brugt den, men det er en mulighed. Husk du skal bruge et 230v input modul til dem. Jeg har desværre kun trukket et ihc link kabel. Så det skal være 24 volt. Det med at stille den 90 grader har jeg netop brug for. Så det skal ikke være den jeg skal bruge. Er der ikke andre i 24 v udgave? Redigeret February 5, 2020 af Lofterpalle Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 Hvis du skal bruge 90 grader, så kender jeg kun LK´s, med vær opmærksom på at de er til væg montering, ikke loft. Alle 24v sensorer med en NPN eller relæ udgang kan bruges. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael Offersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 Jeg bruger udelukkende Philips lrm 8114 i min installation, de er meget små og diskrete, men kræver dog et 24/3 input for at fungere Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 3 timer siden, Henning Pedersen skrev: Alle 24v sensorer med en PNP eller relæ udgang kan bruges. Det skal være NPN, hvilket LK's PIR også er. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 6 minutter siden, TorbenSørensen skrev: Det skal være NPN, hvilket LK's PIR også er UPS - min fejl, det er rettet. Godt du så det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts