Bjarne Sørensen Skrevet February 2, 2020 Rapporter Share Skrevet February 2, 2020 Hej folkens. Jeg har kørt med min IHC-Captain lige fra starten da Mikkel lavede den. Jeg gav den en fast ip-adresse, men da jeg nu er gået over til en UniFi USG 3P router vil jeg lave adressen om på Pi. Det pokkers ved det er at jeg ikke kan huske hvor jeg ændrede den. Jeg har ikke ændret den i /etc/dhcpcd.conf Kan jeg se. Fjerner jeg # ud for ip-adressen osv og ændrer den i filen får jeg ikke den IP-Adresse men en anden via DHCP. Kan i hjælpe? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 Der er flere som har svært ved at sætte fast ip på en Rpi..Jeg har end ikke forsøgt. Men hvorfor bruger du ikke din Unifi controller til at sætte den faste ip med? Det er den metode jeg bruger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 Hvorfor får den en 169 adresse? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 Det kan være at jeg bare skal gøre det så. Problemet er bare at jeg har sat den til 10.0.1.3 et sted, og det ville jeg ændre eller fjerne. Hvordan giver jeg den en fast IP i USG'en? Eller er det i controlleren? Det skal bare være udenfor mit DHCP scope, der har jeg afsat plads til alt det faste. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 13 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Hvordan giver jeg den en fast IP i USG'en? Eller er det i controlleren? Yep, tryk på enheden i controller, og under netværks opsætning kan du satte den til fast (static) ip. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 https://raspberrypi.stackexchange.com/questions/37920/how-do-i-set-up-networking-wifi-static-ip-address Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 52 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: https://raspberrypi.stackexchange.com/questions/37920/how-do-i-set-up-networking-wifi-static-ip-address Jeg blev ikke klogere. Den fil jeg har kigget og redigeret i er også den der henvises til i artiklen. Den ryger ikke på mit netværk 192.xxx Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 39 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Jeg blev ikke klogere. Den fil jeg har kigget og redigeret i er også den der henvises til i artiklen. Den ryger ikke på mit netværk 192.xxx Jeg vil gerne kigge - afhænger jo også hvilke distro du er på Smid mig en besked på facebook eller her så kan vi se med teamviewer på Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 Men jeg vil nok mene at du skal gå efter en fast ip via dhcp serveren som @Kandersen er inde på Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 Jeg ændrede tilbage i filen og satte den ønskede ip i min UniFi controller, så nu er jeg kørende igen. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts