Thomas.Th Skrevet February 2, 2020 Rapporter Share Skrevet February 2, 2020 Hej jeg har nogle nico tavle dæmpere som jeg ikke kan få til at fungere i HA efter hensigten. istedet for at skifte dem ud, kan man så lave programmeringen på en anden måde således de kan bruges? Blev opfordret i en fb gruppe at skifte dem ud til zigbee dæmpere som disse, da de er billigere. https://www.smart.dk/mini-zigbee-triac-lysdaemper.html?gclid=EAIaIQobChMI_P_ygq2y5wIVkJAYCh20uQfHEAQYAiABEgL0QPD_BwE men kan det klares i programmeringen ville det jo være billigst billeder er af nuværende dæmper og programmering Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 3 timer siden, Thomas.Th skrev: Hej jeg har nogle nico tavle dæmpere som jeg ikke kan få til at fungere i HA efter hensigten. Er det ikke samme princip som UNI400/350 dæmperne. Altså de skal styres på KIP og kort/lange tryk? Udover det er noget bras at skulle styre dæmpning via HA (eller openhab for den sags skyld), så burde du sagtens kunne få dem til at tænde og slukke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas.Th Besvaret February 6, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 6, 2020 På 2.2.2020 at 13:14 , Kandersen skrev: Er det ikke samme princip som UNI400/350 dæmperne. Altså de skal styres på KIP og kort/lange tryk? Udover det er noget bras at skulle styre dæmpning via HA (eller openhab for den sags skyld), så burde du sagtens kunne få dem til at tænde og slukke. Har prøvet alle id kombinationer nu og kan ikke få den til det.. den tænder ved enten at skrue op på 100% eller dæmper og skruer op igen. slukke vil den slet ikke. overvejer at hive dæmperen fra og sætte en hue pærer i istedet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 6, 2020 Rapporter Share Besvaret February 6, 2020 Kan du styre den fra ServiceView? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Thomas.Th
Hej jeg har nogle nico tavle dæmpere som jeg ikke kan få til at fungere i HA efter hensigten.
istedet for at skifte dem ud, kan man så lave programmeringen på en anden måde således de kan bruges?
Blev opfordret i en fb gruppe at skifte dem ud til zigbee dæmpere som disse, da de er billigere. https://www.smart.dk/mini-zigbee-triac-lysdaemper.html?gclid=EAIaIQobChMI_P_ygq2y5wIVkJAYCh20uQfHEAQYAiABEgL0QPD_BwE
men kan det klares i programmeringen ville det jo være billigst
billeder er af nuværende dæmper og programmering
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts