Baldissera Skrevet February 1, 2020 Rapporter Share Skrevet February 1, 2020 Mht Den nye dæmper fra LK, så kan jeg se der står 2 kanals? Vil det sige at jeg f.eks kan bruge én dæmper til 2 rum, eller hvad betyder 2 kanaler? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Baldissera Besvaret February 1, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 1, 2020 Nå, tror jeg fandt svaret selv "Dimmeren har to kanaler på hver 200 VA, der kan styres individuelt." Tænker det må betyde at en dæmper kan styre 2 rum individuelt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 Korrekt, og de kan også kobles sammen og synkroniseres så de regulere ens hvis man har en større samlet belastning. Det kan også laves med scenarier, men åbenbart ikke helt præcist nok siden der nu er kommet denne sync mulighed. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Baldissera Besvaret February 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 2 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Korrekt, og de kan også kobles sammen og synkroniseres så de regulere ens hvis man har en større samlet belastning. Det kan også laves med scenarier, men åbenbart ikke helt præcist nok siden der nu er kommet denne sync mulighed. Hej Lars, Tak for dit svar. Det lyder rigtig godt. Tænker dog at jeg kommer til at kunne bruge hver dæmper til to rum, da jeg max har 15 stk LED lamper på omkring 4W i et rum. Og forstår jeg det rigtigt at hver kanal kan trække 200w? Eller hvor meget kan de trække? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 11 timer siden, Baldissera skrev: Dimmeren har to kanaler på hver 200 VA, der kan styres individuelt. OBS: Selv om den har to kanaler - så er det SAMME sikring. Du kan altså ikke bruge den samme dæmper til to rum med hver sin sikring Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Baldissera Besvaret February 2, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 På 2.2.2020 at 10:52 , Henning Pedersen skrev: OBS: Selv om den har to kanaler - så er det SAMME sikring. Du kan altså ikke bruge den samme dæmper til to rum med hver sin sikring Nå øv, så jeg er nødt til at have én dæmper per rum, eller kan man gøre noget smart? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Baldissera Besvaret February 5, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 På 2.2.2020 at 11:00 , Baldissera skrev: Nå øv, så jeg er nødt til at have én dæmper per rum, eller kan man gøre noget smart? Nogen med indput, mere så jeg ved hvor mange dæmpere jeg skal have :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 Du har vel ikke én sikring til ét rum. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jørgen Møllegaard Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 @Henning . Har du fået helt klaring på hvad 0 volt klemmen til højre på dimmeren er til. Bare sløjfe eller skal 0 volt skærmen sættes på der? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 3 minutter siden, Jørgen Møllegaard skrev: Har du fået helt klaring på hvad 0 volt klemmen til højre på dimmeren er til. Bare sløjfe eller skal 0 volt skærmen sættes på der? Nej - har ikke talt med LK. men den er mærket på samme måde som klemmen til venstre, så jeg tænker at det er en kopi. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Baldissera Besvaret February 5, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 2 timer siden, Henning Pedersen skrev: Du har vel ikke én sikring til ét rum. Nej det har jeg nok ikke - igen, er IT mand og ikke elektriker, så har sikkert en masse dum uvidenhed :-) men fedt at i kan hjælpe med at svare på det! Så du siger, at så længe de er på samme sikring, så kan jeg bruge én dæmper til to rum - og så styre dem hver for sig? igen, beklager min uvidenhed og dumme spørgsmål, vil bare være sikker, før jeg går ud og køber for 10.000,- dæmpere (-; Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret February 5, 2020 Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 31 minutter siden, Baldissera skrev: Så du siger, at så længe de er på samme sikring, så kan jeg bruge én dæmper til to rum - og så styre dem hver for sig? Yes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Baldissera Besvaret February 5, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 5, 2020 52 minutter siden, Henning Pedersen skrev: Yes. Perfekt. Tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Baldissera
Mht Den nye dæmper fra LK, så kan jeg se der står 2 kanals?
Vil det sige at jeg f.eks kan bruge én dæmper til 2 rum, eller hvad betyder 2 kanaler?
Link til kommentar
Del på andre sites
12 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts